به گزارش عصر توریسم رئیس اداره ارتباطات بین الملل شهرداری شیراز اظهار داشت: به مناسبت بیستم مهرماه یادروز حافظ و با هدف معرفی ظرفیت ها و جاذبه های شیراز نمایشگاه فرهنگی هنری در حیدرآباد هند برگزار می شود.
بنا بر گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، هاشم مظاهری زاده در اینباره اضافه کرد: مدیریت شهری شیراز در جهت معرفی این شهر تاریخی به علاقه مندان فرهنگ و ادب در سایر نقاط جهان این نمایشگاه که حاصل همکاری مشترک شهرداری شیراز و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد است به مدت ۱۰روز در موزه سالار جنگ که یکی از سه موزه ملی هند و از مشهورترین کلکسیون های خصوصی جهان است دایر شود.
مظاهری زاده اضافه کرد: بخش اصلی این رویداد نمایشگاه عکسی است که جاذبه های مهم مذهبی، فرهنگی، گردشگری و تاریخی شیراز نظیر شاهچراغ (ع)، مساجد و باغات تاریخی و مجموعه زندیه را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهد.
رئیس اداره ارتباطات بین الملل شهرداری شیراز اجرای زنده خوشنویسی نستعلیق با مضمون اسماً متبرکه الهی، آیاتی از قرآن کریم و ابیاتی از دیوان حافظ و ساخت صنایع دستی نظیر منبت توسط هنرمندان مسلمان هندی و نمایش سه نسخه کهن و قدیمی دیوان حافظ را از سایر بخش های این رویداد بین المللی عنوان نمود.
مظاهری زاده در تشریح مراسم افتتاحیه این نمایشگاه هم اظهار داشت: این نمایشگاه هم زمان با روز بزرگداشت حافظ با حضور فرهنگوران هندی و با سخنرانی مقامات ایالتی و شهری همچون وزیر گردشگری، فرهنگ و جوانان ایالت تلانگانا افتتاح می گردد.
وی افزود: عین الحسن استاد برجسته و شهیر فرهنگ و ادب فارسی و رئیس اسبق دانشگاه جواهر لعل نهرو که سهم به سزایی در معرفی زبان و فرهنگ فارسی در هندوستان داشته در این مراسم به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
وی در ادامه ضمن اشاره به همکاری گروه رسانه ای روزنامه سیاست که از رسانه های پرمخاطب و بنام جنوب هند به حساب می آید، اظهار داشت: این رسانه قبل و حین برگزاری این نمایشگاه به معرفی شیراز خواهد پرداخت.
مظاهری زاده ابراز امیدواری کرد که در مناسبت های مهم آتی با تعامل و انسجام بیشتر و مؤثرتر حوزه های مختلف شهرداری و هماهنگی مطلوب بین دستگاهی شاهد دیپلماسی فرهنگی پویا و کارآمد و تحقق انتظارات به حق شهروندان برای اجرای برنامه های فاخرتر در شأن سومین حرم خاندان (ع) و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی باشیم.
بنا بر این گزارش، حیدرآباد با حدود با هفت میلیون جمعیت از بزرگترین کلانشهرهای هندوستان و یکی از برجسته ترین مراکز فرهنگی و هنری این کشور به حساب می آید که در آن مسلمانان هم زندگی می کنند.

منبع: