به گزارش عصر توریسم رئیس جامعه هتل داران ایران ضمن اشاره به واکسیناسیون ۹۰ درصدی کارکنان هتل ها، اضافه کرد: ۱۰درصد باقیمانده به علل شخصی واکسن نزده اند که تا آخر مهر برای کارکنان هتل های زنجیره ای فرصت تعیین شده و در صورت رعایت نشدن، عذرشان خواسته می شود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از ایرنا از میراث آریا، جمشید حمزه زاده با ابراز شادمانی از کوشش برای صدور مجدد روادید و ورود توریست از آبان ماه به ایران، بیان نمود: با پیگیری های انجام شده از جانب وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از حدود یک سال و نیم شاهد ورود توریست خواهیم بود. مقاصد توریستهای خارجی که به ایران سفر می کنند به شهرهای خاص همچون مشهد، قم، تبریز، شیراز، یزد، اصفهان و در درجه دوم تبریز و اهواز است. برای برگشتن به رقم ۸ میلیون و ۸۷۰ هزار توریست ورودی قبل از کرونا، احتیاج به برنامه ریزی جدی داریم.

رئیس جامعه هتلداران ایران خاطرنشان کرد: بعد از باز شدن مرزها با سرعت شاهد ورود توریست از عراق خواهیم بود، اما جذب گردشگران اروپایی با توجه به این که از قبل برنامه ریزی می کنند نیاز به فرصت بیشتری دارد.

همچنین باید تبلیغات خارج از کشور در رسانه ها و مطبوعات خارجی، فضای مجازی و استفاده از بلاگرهای مطرح بین المللی با برنامه و جدیت صورت گیرد. اجبار برای چک کردن تأییدیه رزرو هتل و سایر مراکز اقامتی گردشگران انفرادی در مرز یکی از پیشنهادهای مطرح شده از جانب رئیس جامعه هتلداران ایران بود.

حمزه زاده ضمن اشاره به واکسیناسیون ۹۰ درصدی کارمندان هتل ها، اضافه کرد: ۱۰درصد باقی مانده هم به علل شخصی واکسن نزده اند که البته تا آخر مهر برای کارکنان هتل های زنجیره ای فرصت معین شده است و در صورت رعایت نشدن، عذرشان خواسته می شود.

رئیس جامعه هتلداران ایران با تکیه بر به حداقل رساندن دغدغه گردشگران، خاطرنشان کرد: برای اعتمادسازی تمام شیوه نامه های بهداشتی در هتل ها رعایت و هزینه های سنگینی برای خرید مواد ضدعفونی صرف می شود.

او ضمن اشاره به این که در کنار گردشگری خارجی نباید از گردشگری داخلی غافل شد، اظهار داشت: در تعطیلات اخیر با افزایش ۱۰درصدی، میانگین ضریب اشغال هتل ها از ۱۵ به ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از خبرگزاری ایرنا، انتشار کرونا که از اسفند ۱۳۹۸ شواهدی از آن در ایران هم مشاهده شد و با چند دوره قرنطینه و منع مسافرت همراه بود، خسارت زیادی به صنعت گردشگری زده است. هر چند آمار متفاوتی از میزان این خسارات مطرح می شود، اما گفته می شود طی ۱۸ ماه گذشته حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان به بخش های مختلف این صنعت صدمه وارد شده است.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرداد ماه ۱۴۰۰ اعلام نمود که برای متقاعدسازی ستاد ملی مقابله با کرونا جهت اعمال حمایت های بیشتر و استمرار پشتیبانی ها بسته حمایتی تلفیقی جدیدی مشتمل بر دو بخش مشترک اشتغال محور و بنگاه محور برای کسب وکارهای حوزه گردشگری در کارگروه بررسی آثار اقتصادی کرونا تنظیم و بخش هایی همچون حمایت های بانکی، مالیاتی و بیمه ای در ارتباط با کسب وکارهای حوزه گردشگری را پوشش داده است.

بخش اول این حمایت ها در چارچوب تمدید بسته پشتیبانی از کسب و کارها و مشاغل به شدت صدمه دیده از کرونا در سال ۱۴۰۰ تصویب و ابلاغ گردیده است و بخش دوم هم از همان زمان (خردادماه) در دستور کار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار گرفته بود.

بنا به گزارش معاون گردشگری وقت وزارت میراث فرهنگی تا خرداد ماه ۱۴۰۰ بیشتر از یکهزار و صد میلیارد تومان تسهیلات در چارچوب دو بسته حمایتی اشتغال محور و بنگاه محور به کسب و کارهای گردشگری صدمه دیده پرداخت شده است و پرونده بیشتر از نهصد میلیارد تومان هم تکمیل و در بانکها در دست اقدام بوده است.

مطابق این گزارش در بخش بانکی با تصویب دستورالعمل مربوطه مواردی نظیر امهال تسهیلات فعالان گردشگری تا آخر شهریورماه ۱۴۰۰اجرایی شده است که حالا وزیر میراث فرهنگی، گردشگری اعلام نموده است که این مهلت برای مراکز گردشگری تا ۶ ماه دیگر ( آخر سال ۱۴۰۰) تمدید شده است.

منبع: