خراسان رضوی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: گردشگری ابزار توسعه مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایران و عراق است و توسعه و تسهیل زیارت بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردارست.

علی اصغر شالبافیان امروز در همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق که در محل هتل پردیسان مشهد درحال برگزاری است، اظهار نمود: از فرصت برگزاری این همایش نه فقط برای توسعه مناسبات مشترک با خراسان رضوی بلکه برای همه استانها استفاده خواهد شد.

وی افزود: مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور عراق از هفته گذشته در ایران میهمان ما بوده اند و با بخش خصوصی و دولتی در استانهای کردستان و کرمانشاه و الان در خراسان رضوی میزبانی این دوستان هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد: میزبانی از مدیران شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری عراق پس از این همایش نیز استمرار خواهد داشت و در هفته آتی در استان گلستان میزبان آنها خواهیم بود.

شالبافیان با اعلان اینکه مدیران کل برخی استانهای کشور نیز در این همایش حضور دارند، تصریح کرد: مسئولان انجمن های دفاتر خدمات مسافرتی استانهای تهران، اصفهان، تبریز، فارس و ایلام نیز در این همایش حضور دارند دارند و می توانند از این فرصت با هم افزایی برای توسعه مناسبات با مدیران کل استانها استفاده کنند.

سعید ولی زاده، رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی نیز با خیر مقدم به میهمان این همایش اظهار داشت: امیدوار هستم با برگزاری این همایش زمینه برگزاری تورهای گروهی در ایران خصوصاً خراسان رضوی را فراهم نماییم.

وی افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی رفاه و خدمات بیشتر به زوار عراقی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، عزیز تمیمی نماینده شرکت های گردشگری عراق در ادامه ضمن قدردانی برای برگزاری این همایش، اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد که از آنها برای تعامل بیشتر استفاده خواهد شد و منافع اقتصادی برای مردم هر دو کشور به دنبال خواهد داشت بنا بر این لازم است که همکاریهای بیشتری صورت گیرد.

گفتنی است که این همایش با حضور معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحال برگزاری است و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ایران و عراق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان وزارت امور خارجه و فعالان بخش خصوصی گردشگری در این همایش حضور دارند.