عصر توریسم: ستاد اجرائی خدمات سفر مازندران که از سال 1398 و با شروع دوران کرونائی جلسه ای تشکیل نداده بود، امروز دوشنبه بعد از 20 ماه برای اولین بار بمنظور برنامه ریزی برای سفرهای نوروز 1401 تشکیل جلسه داد و مسئولان نیز بر ضرورت اجرای همه برنامه های نوروزی با محوریت رویداد ساری 2022 تاکید کردند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از خبرگزاری ایرنا، اولین جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر مازندران در سالن کنفرانس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شد تا باتوجه به مهار نسبی کرونا در جامعه بواسطه واکسیناسیون سراسری، برنامه ریزی ها برای سفرهای نوروزی به مازندران بعد از دو سال وقفه و تعلیق باردیگر از سر گرفته شود.
شیوع کرونا از روزهای آخر بهمن ۱۳۹۸ همه برنامه های روتین سفر به ویژه در تعطیلات نوروزی را منحل و معلق کرده بود. به همین دلیل نیز عمده کوشش های انجام شده برای نوروز ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ برنامه ریزی با هدف پیش گیری از سفرهای نوروزی به ویژه به مازندران بود که باتوجه به میل بالای سفرها به این استان حدودا ناکام ماند، اما با تشکیل اولین جلسه ستاد اجرائی خدمات سفر مازندران گردشگری در مازندران به شرایط قبل از کرونا نزدیک می شود و بنظر می رسد که دستگاهها در نوروز ۱۴۰۱ بر خلاف دو نوروز پیشین باید برای پذیرایی از گردشگران آماده فعالیت شوند.
قرار داشتن این تعطیلات نوروزی در سال ۲۰۲۲ میلادی که مازندران و ساری میزبان پایتختی گردشگری کشورهای عضو اکو است نیز اهمیت این برنامه ریزی ها را بیشتر کرده است، بطوریکه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران امروز اعلام نمود که همه برنامه های مربوط به پذیرایی از مسافران نوروزی در نوروز ۱۴۰۱ باید با محوریت رویداد ساری ۲۰۲۲ تدوین و اجرا شود.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران همین طور بر ضرورت مشارکت همه دستگاه های اجرائی در برنامه های نوروز ۱۴۰۱ استان با محوریت رویداد ساری ۲۰۲۲ اصرار کرد.
سیف الله فرزانه اظهار نمود: برگزاری این جلسه پس از ۲۰ ماه می تواند اشتیاق گردشگران را افزایش دهد. امیدواریم این بیماری بطور کامل از بین برود و مردم شاهد سفر امنی در سال ۱۴۰۱ باشند.
وی اضافه کرد: اشتیاق سفر به استان مازندران بسیار بالاست. بنا بر این باید ظرفیت اقامت و پذیرایی در مازندران افزایش یابد و برنامه ریزی نماییم تا سفر خوبی را برای گردشگران رقم بزنیم.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران هم در این نشست با اشاره به جاذبه های بی شمار تاریخی و تفریحی مازندران، اظهار داشت: مازندران به سبب مواهب طبیعی تاریخی مهم ترین مقصد سفر داخلی است، اما متأسفانه به سبب بیماری کرونا شاهد کاهش رونق گردشگری بودیم.
علی شیرازی با تاکید بر ضرورت توجه به ادامه رعایت پروتکلهای بهداشتی اضافه کرد: آمادگی استان برای پذیرایی از گردشگران منوط به تعامل و همکاری تمامی دستگاه های اجرائیست.
او تصریح کرد: گردشگری یکی از اولویت های مهم استان است و رویداد ۲۰۲۲ باید جایگاه واقعی استان را نشان دهد.
محمد محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها استانداری مازندران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت نظافت شهری در استان و دستور استاندار دراین زمینه، اظهار داشت: با همکاری دستگاهها، انجمن ها، بسیج مردمی و هلال احمر اقدامات خوبی صورت گرفته است. طرح های شهرهای گردشگری نیازمند طرح های بالادستی و یک طرح جامع است تا با برنامه ریزی دقیق اجرا شود.
در ادامه جلسه نیز نمایندگان کمیته های ستاد اجرائی خدمات سفر استان گزارشی از آخرین اقدامات و آمادگی دستگاه مرتبط را ارائه کردند.
منبع: