عصر توریسم: بعد از تغییر مدیر کاخ نیاوران، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای این مجموعه تاریخی فرهنگی شورای راهبردی تشکیل داد که مدیر بازرگانی صدا و سیما، یک برنامه ساز تلویزیونی، یک نماینده مجلس، یک دیپلمات و معاون اسبق میراث فرهنگی همچون اعضای آن هستند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، علی دارابی ـ قائم مقام ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ بعد از تشکیل شورای راهبردی برای موزه ملی و سعدآباد، این دفعه برای مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران شورای راهبردی تشکیل داد که با حکم او هفت نفر عضو این شورا شده اند.
عباس مهدوی مهر (مدیرکل بازرگانی صدا و سیما)، منصور ضابطیان (نویسنده، مترجم و برنامه ساز سینما و تلویزیون)، جواد منصوری (معاون اسبق وزارت خارجه، محقق و تاریخ پژوه)، سیدمجتبی حسینی (فارغ التحصیل زبان، ادبیات فارسی و هنر و دارنده گواهی درجه یک هنری، مشاور وزیر ارشاد و عضو کمیته بین المللی موزه های ایکوم)، مجتبی توانگر (نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه تهران)، سینا کلهر (دکترای سیاستگذاری فرهنگی از دانشگاه باقرالعلوم، مدیرکل سابق مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس و معاون وزیر ورزش دولت سیزدهم) و آتوسا مومنی (فارغ التحصیل دکترای دیرینه شناسی و معاون اسبق سازمان میراث فرهنگی) با حکم علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی بعنوان اعضای شورای راهبردی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران منصوب شده اند. سوابق کاری این اعضا برپایه آن چه روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نموده، نوشته شده است.
اعتلای عملکرد موزه بر پایه خرد جمعی، تقویت همکاری و مشارکت و بهره برداری از ظرفیت های فکری و علمی صاحب نظران، ارتقا و توسعه نقش موزه در جامعه و دسترسی اجتماعی به آن و هم ترویج و اشاعه ظرفیت های تاریخی و فرهنگی و اجتماعی بخشی از مأموریت اعضای شورای راهبردی مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران است.
پیشتر برای کاخ سعدآباد و موزه ملی شورای راهبردی تشکیل شده است که اعضای آنها هم تلفیقی از برنامه سازان تلویزیونی، مدیران صدا و سیما، مدیرعامل خبرگزاری فارس، فعالان سیاسی با عنوان تاریخ پژوه و تعدادی مسؤولان اسبق میراث فرهنگی هستند.
دارابی همینطور روز گذشته مریم جلالی را با پیشینه مدیریتی در رادیو، تلویزیون و سینما بعنوان مدیر مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران انتخاب کرد.