عصر توریسم: خراسان رضوی دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی اظهار داشت: تمام مسافران خارجی در فرودگاه مشهد به لحاظ پیش گیری از ورود کرونا خصوصاً سویه امیکرون مورد آزمایش قرار می گیرند.

دکتر علی اصغر انجیدنی اظهار نمود: از تمام مسافران خارجی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تست رپید گرفته و افراد مشکوک و مشکل دار قرنطینه خواهند شد.

وی بیان کرد: با درگیری بیشتر کشورهای دنیا به سویه امیکرون از هفته های گذشته اقدامات مختلفی درباب پیش گیری از ورود به موج ششم انجام شده که کنترل ورودی های مشهد از دسته اقدامات انجام شده است.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی اشاره کرد: از سویی دیگر موضوع بیماریابی و تست های انجام شده از اطرافیان مبتلایان به کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بطور شایان توجهی بالا رفته است؛ بطوریکه شاخص تعداد افراد رهگیری در مناطق زیر پوشش این دانشگاه از متوسط کشوری بالاتر است.

انجیدنی اضافه کرد: همین طور نظارت جدی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی بین صنوف، مدارس و تمام گروه ها، ادامه فعالیت مراکز منتخب کرونا که تعدادی از آن بصورت شبانه روزی دایر است، پیش بینی افزایش تخت های بستری و ارتقای کیفیت درمان و گسترش مراکز تشخیصی کرونا شامل فراهم شدن انجام رپید تست در ۴۷ درمانگاه خصوصی و کلیه آزمایشگاه ها از دیگر اقدامات مورد تاکید بوده است.

وی افزود: از مردم می خواهیم علاوه بر توجه به واکسیانسیون و تعجیل در دریافت دوز سوم در صورت داشتن علایم مشکوک ابتدا با سامانه ۱۹۱ تماس گرفته و یا به نزدیکترین مرکز سرپایی مراجعه کنند. همین طور سفارش می شود افراد مشکوک از مراجعه بی مورد به بیمارستان ها اجتناب کنند چونکه بیماران نیازمند به بستری بوسیله اورژانس ۱۱۵ و یا مراکز منتخب به بیمارستان ها ارجاع داده خواهند شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجیدنی اشاره کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ورود به موج ششم کرونا آمادگی لازم را دارد.

منبع:

دسته‌ها: توریسم