به گزارش عصر توریسم پرتاب ماهواره ایتالیایی که توسط شرکت ˮاسپیس ایکسˮ برنامه ریزی شده بود، با تردد یک کشتی تفریحی، برای چهارمین بار به تعویق افتاد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX)، پرتاب ماهواره ایتالیایی اکتشاف زمین را باردیگر به تاخیر انداخت اما این دفعه نمی تواند طبیعت را به خاط آن سرزنش کند.
موشک “فالکون ۹”(Falcon ۹) قرار بود روز یکشنبه ۳۰ ژانویه، ماهواره “CSG-۲” را از ایستگاه فضایی “کیپ کاناورال”(Cape Canaveral) فلوریدا به پرواز درآورد اما یک کشتی تفریحی در منطقه ممنوعه کیپ کاناورال سرگردان شد و اجازه نداد تا فالکون ۹ بموقع پرتاب شود.
“جسی اندرسون”(Jessie Anderson)، مدیر تولید اسپیس ایکس اظهار داشت: وسیله و بار آن هنوز سالم هستند. همه چیز برای پرتاب بموقع آماده بود.
با عنایت به منتفی شدن برنامه، این پرتاب به ساعت ۶: ۱۱ عصر امروز به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۲: ۴۱ صبح سه شنبه به وقت تهران) موکول شد.
اندرسون افزود: امروز چهارمین روز متوالی بود که اسپیس ایکس مجبور شد از کوشش برای پرتاب CSG-۲ دست بکشد. سه پرتاب دیگر، به علت آب و هوای بد منتفی شدند اما طبیعت این دفعه با ما همکاری کرد. هوا برای تلاش بعدی هم مساعد به نظر می آید.
برنامه نسل دوم “Cosmo-SkyMed”، یک همکاری بین “آژانس فضایی ایتالیا”(ASI)، “وزارت دفاع ایتالیا”(MDD)، “وزارت آموزش ایتالیا”(MPI)، دانشگاه ها و مراکز پژوهش علمی این کشور است. این برنامه، از دو ماهواره تشکیل شده است که سیاره ما را با استفاده از “رادار دهانه ترکیبی”(SAR) بررسی می کنند.

دسته‌ها: توریسم