به گزارش عصر توریسم، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اظهار داشت: یکی از سایت های معروف به وضوح مبادرت به درج آگهی خانه های ساعتی می کند که از مسؤلان مربوطه تقاضا داریم این پدیده نوظهور را رصد و ساماندهی کنند.
کیانوش گودرزی در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: مشاوران املاک به هیچ عنوان در مبحث خانه هایی که به شکل ساعتی اجاره داده می شود ورود نکرده و صرفاً به بحث اجاره سالانه مطابق با شرح وظایفشان در قانون عمل می کنند.
وی ادامه داد: با این وجود، شنیده می شود که بعضی مواقع در نقاطی از کشور، خانه ها به صورت ساعتی اجاره داده می شود که آگهی آنها در اپلیکیشن ها و سایت ها درج می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اجاره منازل به صورت ساعتی می تواند تبعات اجتماعی، امنیتی و تداخل شغلی ایجاد نماید، اظهار داشت: یکی از سایت های مشهور به صورت واضح مبادرت به درج آگهی اجاره خانه های مبله و ساعتی می کند و برخورد خاصی هم با آن صورت نمی گیرد. این در حیطه مسئولیت ما نیست اما وظیفه داریم نسبت به عواقب این آگهی ها که با طول و تفصیل عرضه می شود اخطار لازم را بدهیم.
گودرزی تصریح کرد: مسئله اجاره خانه های ساعتی، قدمت چندانی ندارد و میتوان گفت یک پدیده نوظهور است. اما تا گسترش پیدا نکرده مسؤلان باید برای ساماندهی آن فکری کنند.
وی جزایر کیش و قشم، شمال کشور و شهر های گردشگرپذیر را از مناطقی دانست که مبحث اجاره روزانه منازل، ظهور و بروز بیشتری دارد.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر مراجع تقاضا داریم نسبت به رصد و ساماندهی مسئله اجاره ساعتی منازل ورود کند؛ چونکه همان گونه که گفتم اگر ادامه یابد می تواند بدعت نامناسبی را در جامعه ایجاد نماید.

منبع:

دسته‌ها: توریسم