عصر توریسم: ایلان ماسک اعلام نموده که می خواهد روز پنجشنبه در مورد موشک بزرگ ˮاستارشیپˮ داده های جدیدی عرضه نماید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، این کارآفرین میلیاردر در توییتی اعلام نموده که در روز پجشنبه ۵: ۳۰ به وقت تهران در مرکز بوکا چیکا، تگزاس ارائه ای در مورد استارشیپ خواهد داشت.
این نخستین بروزرسانی در مورد موشک استارشیپ بعد از حدود سه سال خواهد بود.
استارشیپ مقرر است انسان ها را به سطح ماه بازگرداند و روزی فراخواهد رسید که بیش از ۱۰۰ نفر را به مریخ ببرد. مقرر است این موشک نخستین پرواز مداری خودرا در ماه مارس به انجام برساند.
از سال ۲۰۱۶ تا حالا ماسک برنامه های خودرا برای ساخت یک موشک غول پیکر برای ارسال افراد به اعماق فضا در قالب ارائه های دوره ای اعلام می کرد.
او بتازگی در پاسخ به سوالی در توییتر در خصوص زمان اجرای ارائه در مورد استارشیپ پاسخ داد: پنجشنبه هفته آتی ساعت هشت شب به وقت تگزاس جزییات دیگری از این رویداد فاش نشده است.

آخرین باری که ماسک در مورد استارشیپ اطلاعات جدیدی ارائه کرد سال ۲۰۱۹ بود.
این موشک قابل استفاده مجدد است و بر روی یک پیشران به نام “سوپر هوی”(Super Heavy) قرار می گیرد.
این سیستم ترکیبی ۱۲۰ متر طول خواهد داشت. تا به امروز، اسپیس ایکس چند پرواز آزمایشی در ارتفاع بالا با این موشک به انجام رسانده اما هنوز آنرا به مدار نفرستاده است.
این شرکت امیدوار بود که بتواند نخستین پرواز مداری را در ماه ژانویه به انجام برساند اما هم اکنون منتظر دریافت تاییدیه از اداره هوانوردی فدرال است. این مجوز تا ماه مارس به آن اعطا نخواهد شد.
اداره هوانوردی فدرال به ارزیابی اثرات زیست محیطی ماموریت اولیه اسپیس ایکس، بازیابی زباله های فضایی، بسته شدن جاده های محلی در بوکا چیکا و سایر موارد می پردازد.
برنامه استارشیپ با هدف ساخت وسیله ای برای سفر بین سیاره ای به ماه و مریخ و ارسال خدمه و محموله به وجود آمده است.
اسپیس ایکس قضد دارد تا برای تکمیل موشک ها چندین پرواز ازمایشی طی چندسال آینده به انجام برساند و همه ی این پرتاب ها نیازمند دریافت مجوز از اداره هوانوردی فدرال هستند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم