به گزارش عصر توریسم شب گذشته تک درخت نخل معروف سواحل کویری روستای ˮدرکˮ بعنوان نماد گردشگری جنوب استان سیستان و بلوچستان در ۱۷۰ کیلومتری چابهار، قطع و از پای در آمده است.

به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، خبرهایی در فضای مجازی در ارتباط با قطع شدن درخت نحل روستای درک در جنوب سیستا ن و بلوچستان انتشار یافت، پیگیری این مورد از منطقه آزاد چابهار با تائید این اتفاق همراه بوده است.

یوسفی- مدیر روابط عمومی و بین الملل منطقه آزاد چابهار- در این رابطه به ایسنا، توضیحاتی عرضه و اظهار داشت که شب گذشته و در جریانی که جزئیات آن معلوم نیست تک درخت نخل ساحل کویر درک را قطع کرده اند و بررسی ها نشان داده است حتی مردم محلی هم از اقدام کنندگان در این رابطه خبر نداشته و آنرا محکوم کرده اند.

نماد گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان را سر بریدند

وی اظهار داشت که از نظر ما سر نماد گردشگری جنوب استان سیستان و بلوچستان را بریده اند و هدف کسانی که این کار را کرده اند صدمه زدن به گردشگری این بخش بوده است. فصل گردشگری جدید منطقه به نحوی با درک شروع شده و هدفی جذاب برای جذب گردشگران نه تنها از جای جای کشورمان بلکه توریستهای خارجی هم بوده و برای دیدن این جاذبه به استان ما سفر می کردند.

پای آن گازوئیل هم ریخته بودند!

بر اساس توضیح عرضه شده، قدمت این درخت ظاهرا بیشتر از ۴۰ سال بوده و در روستای درک در شهرستان زرآباد در فاصله ۱۷۰ کیلومتری چابهار قرار داشته است، تک درخت نخل روستای درک که از آن بعنوان “نماد زیست ساحل کویری ” یاد می شد پیش از این هم مورد ضربه قرار گرفته و در ابتدای سالجاری پای این درخت گازوئیل ریخته بودند.

درخت زندگی نابود شد

درخت های نخل در استان سیستان و بلو چستان و سواحل مکران به شکلی درخت های زندگی هستند و در زندگی اهالی منطقه نقش دارند. این اقدام برای قطع تک درخت نخل روستای درک در حالی صورت گرفته که ظاهرا روستای درک به علت مسایل گردشکری که این درخت از اهم علل آن بوده است، بیکار نداشته و مردم به شکلی از محل آن کسب درآمد می کرده اند.

تصویری از تک نخل درک پیش از قطع

تصویری از تک نخل درک پس از قطع

دسته‌ها: توریسم