به گزارش عصر توریسم مدیر کل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری اعلام نمود: آزمون جامع سراسری گردشگری جمعه ششم خردادماه در ۳۱ استان کشور برگزار می گردد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری، زاهد شفیعی اظهار داشت: این آزمون برای سنجش توانایی های علمی متقاضیان فعالیت در تاسیسات گردشگری در هفت دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت گردی، راهنمایان زمین گردشگری، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیاب در طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری به صورت مجزا برگزار می شود.
مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری اضافه کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده داوطلبان از روز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ می توانند به سامانه آزمون جامع به آدرس EDUTOURISM.ICHTO.IR مراجعه نموده و در آزمون جامع ثبت نام کنند.
او با بیان اینکه زمان ثبت نام در آزمون ۱۰ روز است و ثبت نام داوطلبان تا روز شنبه دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد، اظهار داشت: به داوطلبان سفارش می شود برای پیشگیری از ازدحام در ثبت نام، در ایام اولیه در آزمون ثبت نام کنند.
به قول مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری، طبق برآوردهای اولیه تعداد پنج تا هفت هزار داوطلب در این آزمون حضور خواهند یافت.
مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری خاطرنشان کرد: بر مبنای برنامه ریزی های به عمل آمده کارت حضور در جلسه آزمون از روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ از راه سامانه ای که اعلام شد، توزیع خواهد شد.
شفیعی اظهار داشت: آزمون جامع هماهنگ گردشگری از ساعت ۸: ۳۰ بامداد روز جمعه ششم خردادماه ۱۴۰۱ شروع می شود و تا ساعت ۱۴ همان روز ادامه خواهد داشت.
بعضی از این آزمون ها همچون کارشناس ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری در نیمه دوم سال قبل به علت تشدید همه گیری کرونا برگزار نشدند.

منبع: