سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اظهار داشت که به مناسبت روز جهانی موزه ها و هفته میراث فرهنگی از اسناد و دست نوشته های نیما یوشیج در خانه موزه نیما در روستای یوش رونمایی گردید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، مهدی ایزدی امروز –پنجشنبه- اظهار نمود: هشت دست نوشته روزانه با موضوعات اداری و شخصی در محل خانه موزه نیما رونمایی شده است.
وی ضمن اشاره به اهمیت خانه نیما یوشیج، پدر شعر نو فارسی بعنوان یک بنای شاخص در میراث فرهنگی و گردشگری مازندران و شهرستان نور اضافه کرد: اقدامات مرمتی در خانه موزه نیما یوشیج همچنان ادامه دارد که بازسازی و استقامت بخشی بام بنا و همینطور نقاشی جداره خارجی ساختمان همچون این اقدامات است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ضمن اشاره به ثبت بافت تاریخی روستای یوش در لیست آثار ملی ایران، اظهار داشت: اندود کاه گل جداره های معابر منتهی به خانه موزه نیما هم انجام شده است.
ایزدی اظهار داشت: ساماندهی بخش دیگری از این خانه تاریخی و همینطور نورپردازی بنای اصلی و معابر پیرامونی از دیگر برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران امسال خواهد بود.
نمایشگاه نقاشی تلفیق فرهنگ و هنر ایرانی در موزه تاریخ ساری
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران همینطور از افتتاح نمایشگاه نقاشی تلفیق فرهنگ و هنر ایرانی در موزه تاریخ شهر ساری اطلاع داد.

مهدی ایزدی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های هنری و عکس در موزه های استان یکی از فرصت های جذب مخاطب به موزه هاست که در این هفته و به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی ۳۰ تابلوی نقاشی سبک واقع گرایانه و تکنیک رنگ وروغن از هنرمند مازندرانی خانم زینب بزرگی در موزه تاریخ شهر ساری به نمایش درآمده است.
وی اظهار نمود: برنامه های متنوعی به مناسبت هفته میراث فرهنگی برای موزه های سراسر استان تدارک دیده شده که با همراهی مردم و گردشگران به نمایش درخواهد آمد.
این مسئول ضمن اشاره به اهمیت برگزاری رویداد بین المللی پایتخت گردشگری کشورهای عضو «ساری ۲۰۲۲» در مازندران و ساری اظهار داشت: فعالیت مستمر موزه ها، پویایی و جذب توریستهای داخلی و خارجی به موزه ها از برنامه های مهم اداره کل امسال است تا این فرصت طلایی مازندران به جریانی همیشگی و پایدار در ۲۷ موزه استان تبدیل گردد.
منبع: