به گزارش عصر توریسم وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: ابعاد دسترسی به اثر تاریخی ˮ شاه دژ ˮ کوه صفه اصفهان بوسیله خط دوم تله کابین در شورای فنی میراث فرهنگی کشور بررسی می شود.
عزت الله ضرغامی روز پنجشنبه در جریان سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به اصفهان و در بازدید از مجتمع تفریحی صفه اصفهان و تله کابین عنوان کرد: سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی در کوه صفه انجام گرفته است امابخشی از توسعه تله کابین در ارتباط با بنای تاریخی قدیمی شاه دژ می شود که باید بررسی شود.
وی با اشاره به اینکه برای این بخش از مجموعه گردشگری و تفریحی برنامه داریم، اضافه کرد: ابعاد دسترسی تله کابین قلعه شاه دژ کوه صفه اصفهان باید در شورای فنی میراث فرهنگی بررسی شود، در صورتیکه در چهارچوب میراث فرهنگی باشد، خط دوم تله کابین امکان فعالیت پیدا می کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: ما از گردشگری در بام اصفهان و هر گونه امکانات تفریح و گردشگری که به مردم سرویس دهی کند، استقبال می نماییم.
وی افزود: این وزارت خانه از حوزه سرگرمی و شور و نشاط حمایت می کند و در صدد رفع موانع است و تسهیلات لازم را تقبل می کند.
قلعه شاه دژ بنایی تاریخی بر فراز کوه صفه اصفهان است که قدمت آن حدود ۱۵ قرن تخمین زده می شود. این بنای سنگی مخروبه که گفته می شود باقی مانده یک قلعه نظامی است در روزگار ساسانیان برای محافظت از شهر اصفهان ساخته شده است. در سالهای اخیر تاسیسات تله کابین تفرجگاه کوهستانی صفه اصفهان تا پای این اثر تاریخی کشیده شده که اعتراض دوستداران و کارشناسان میراث فرهنگی را به دنبال داشته است.
رییس جمهور و شماری از وزیران کابینه امروز در ادامه سفرهای استانی خود وارد اصفهان شدند و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعنوان نماینده دولت در شهرستان اصفهان به این منطقه سفر کرده است.
ضرغامی همینطور امروز بازدیدی از پروژه مترو اصفهان داشت و با معضلات شهر بهارستان آشنا شد.
محمد شعبانی شهردار بهارستان در حاشیه این دیدار اظهار داشت: شهر بهارستان نخستین شهر جدید در کشور و بعنوان سر ریز جمعیت اصفهان است اما علاوه بر مردم اصفهان از سایر استانها هم ساکن این منطقه شده اند.
وی ادامه داد: متاسفانه بدون در نظر گرفتن زیر ساخت های شهری در این شهر ساخت و ساز صورت گرفته است و هر روز بر تعداد مسکن انبوه آن اضافه می شود.
شهردار بهارستان خاطرنشان کرد: تکمیل مترو و پروژه های شهری بهارستان ۳ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.
وی ضمن اشاره به ضرورت راه اندازی بیمارستان در این شهر، افزود: شهر بهارستان توان تأمین مالی لازم برای تکمیل مترو را ندارد و در این حوزه باید دولت کمک نماید.
در این بازدید زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی حضور داشت.
در ادامه سفر وزیر میراث فرهنگی وی در محل سازمان تبلیغات اسلامی دیداری با علما داشت و اظهار داشت: امروز بیشتر از هر زمانی نیاز داریم که روحانیت وظیفه دفاعش از انقلاب اسلامی و اصل اسلام را انجام دهد.
وی ادامه داد: متاسفانه در فضای مجازی جو سنگینی ضد روحانیت شکل گرفته است اما امروز روحانیت در ایران مظلوم ترین قشر است.
وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: با وجود این که برخی روحانیون در پایین ترین سطح معیشت هستند اما عده ای دیگر چهره روحانیت را خراب کرده اند.

منبع: