عصر توریسم: دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ترافیک مسافر و کمبود اقامتگاه از شمال تا غرب کشور آگاهی داد و از مسافران خواست در مدت زمان باقی مانده از تعطیلات نیمه تیرماه، با درنظر گرفتن شهرهای شلوغ، سفر خودرا مدیریت کنند تا با محدودیت اقامتگاه مواجه نشوند.
سیدمصطفی فاطمی در گفت و گو با ایسنا آخرین وضعیت سفر در تعطیلات عید قربان را اینگونه تشریح کرد: شهرهای شمالی مطابق همیشه با انبوه مسافر مواجهند، اما در این تعطیلات با ترافیک مسافر و افزایش رزرو اقامتگاه ها در شهرهای شمال غربی و غربی کشور نیز مواجهیم که مدیریت مسافران را می طلبد تا با کمبود اقامتگاه مواجه نشوند.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی اضافه کرد: سرعین در استان اردبیل و بانه در استان کردستان در حال حاضر با کمبود اقامتگاه مواجهند و ظرفیت مسافر در این شهرها از همان ابتدای تعطیلات تکمیل شد.
فاطمی سپس به استان هایی که با ترافیک مسافر مواجه گشته اند و فضای کمتری برای اقامت مسافران دارند، اشاره نمود و اظهار داشت: در استانهای کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، همدان، گیلان و مازندران، بیش از ۹۰ درصد ظرفیت اقامتگاه ها تکمیل شده و در استانهای قزوین، کرمانشاه، گلستان، چهارمحال و بختیاری و همین طور کهگیلویه و بویراحمد، کمتر از ۲۰ درصد جای خالی برای اقامت مسافران وجود دارد.

دسته‌ها: توریسم