عصر توریسم: مهمانسرای عباسی با تلاش کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران در لیست «خاطرات جمعی یونسکو» ثبت ملی می شود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، «فهرست خاطرات جمعی» به ابتکار کمیسیون ملی یونسکو ـ ایران برای حفظ ارزش های فرهنگی و ارج نهادن به کارهای مستمر و دامنه دار اقتصادی و ثبت قدمت کسب وکارها و برندهای دارای حسن سابقه تاریخی، تهیه شده است. به همین دلیل کسب وکارهای معتبری که سالهای متمادی در عرصه کار و کارآفرینی، به خلق ارزش مشغول بوده اند و با حضور خود در حافظه اجتماعی مردم ماندگار شده اند و بیش از دو نسل قدمت دارند، در این لیست ثبت می شوند. این لیست ملی بوده و گواهی آن در داخل ایران از طرف کمیسیون کلی یونسکو صادر می شود.
حجت الله ایوبی ـ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران ـ درباره ثبت مهمانسرای عباسی اصفهان در لیست خاطرات جمعی یونسکو نیز اظهار داشت: تلاش می نماییم این مهمانسرا را به عنوان نگین فرهنگی و نمایشگاه دائمی بزرگ از هنر ایرانی در لیست خاطرات جمعی یونسکو ثبت نماییم.
مهمانسرا یا هتل عباسی اصفهان که از موقوفات مادرِ شاه سلطان حسین صفوی به مدرسه چهار باغ بوده و بنای آن دیوار به دیوار این مدرسه تاریخی قرار دارد، از سال ۱۳۲۷ خورشیدی در مالکیت بیمه ایران قرار گرفت، آن زمان این بنا یک کاروانسرای صفوی بود که در سال ۱۳۳۶ خورشیدی به هتلی تشریفاتی و مدرن تبدیل شد. این مهمانسرای صفوی به سبب داشتن نقاشی، معماری و تزئینات تاریخی، همیشه مورد توجه بازرگانان، دیپلمات ها، گردشگران و رسانه های خارجی بوده است؛ در سال ۲۰۱۷ شبکه سی ان ان، به مهمانسرای عباسی لقب «زیباترین هتل خاورمیانه» را داد.

منبع: