عصر توریسم: فارس مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لارستان، تخریب آب انبار ˮملا محمدˮ شهرستان اِوَز را تکذیب نمود.
به دنبال انتشار کلیپی حاوی تصاویری از تخریب یک آب انبار و مرتبط کردن آن با شهرستان اِوَز، محمدابراهیم کیان سه شنبه ۴ مرداد در گفت و گو با خبرنگاران فیلم یاد شده را مربوط به سنوات گذشته دانست و اصرار کرد که این آب انبار کاملا سالم می باشد.
کیان اظهار داشت: کلیپی که بتازگی در فضای مجازی پخش شده مربوط به سال ۱۳۹۶ است که گنبد این آب انبار به سبب فرسایش تخریب و در همان سال بصورت عین به عین بازسازی و مرمت شد.
مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لار اظهار داشت: گنبد این آب انبار طی سالیان گذشته چندین بار تخریب و مجدداً بازسازی شده است.
کیان اشاره کرد: در سالهای ۱۳۳۶ و ۱۳۸۲ و همین طور سال ۱۳۹۶ گنبد این آب انبار تخریب و توسط خیرین به شکل عین به عینف بازسازی و مرمت شده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا؛ آب انبار “ملا محمد اوز” از بناهای تاریخی و مربوط به دوره افشار است؛ این بنای تاریخی ۳۰ خرداد ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۰۳۸ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گردید.

منبع: