ایرنا- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از ۲۴۰ مورد صدمه جزئی و کلی به بافت تاریخی شهر یزد در حادثه سیل اخیر اطلاع داد.
عبدالمجید شاکری شمسی روز شنبه به ایرنا اظهار داشت: بخشی از آسیبها در ارتباط با خانه های فرسوده، بخشی در ارتباط با فرونشست زمین و برخی هم آوارها و تخریب دیوارها بوده است.
وی با اشاره به اینکه اوضاع بافت تاریخی یزد بهتر از خود شهر یزد است اما میزان خسارات وارده ارزیابی نشده است، خاطرنشان کرد: بناهایی که صدمه دیدند آنهایی بودند که به حال خود رها شده بودند.
وی عنوان کرد: حالا ساکنان این محلات در بافت تاریخی حضور دارند، آبگرفتگی ها اندک است و اماکن شاخص استان در این بافت خسارتی ندیده و جزئی بوده است.
شاکری از تخریب اداره میراث فرهنگی تفت به علت واقع شده در جریان سیل اطلاع داد و افزود: عکسهایی که در فضای مجازی در مورد تخریب بافت تاریخی یزد منتشر می شود حقیقت ندارد.
بارش شدید باران و جاری شدن سیل صبح روز جمعه در استان یزد باعث آبگرفتگی شدید معابر شهری، مسدود شدن برخی راههای مواصلاتی، تخلیه برخی روستاها، تخلیه بافت تاریخی شهر یزد و بروز خسارت به تاسیسات زیربنایی این استان شد.
منبع: