به گزارش عصر توریسم معاون عتبات سازمان حج و زیارت از طریق اندازی کاروان های ارزانقیمت عتبات عراق با هزینه دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اطلاع داد و اظهار داشت: تا کنون حدود ۹۰۰ هزار نفر برای اربعین پیش ثبت نام کرده اند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، بدون آن که به جزئیات بیشتری درباره سفر ارزانقیمت عتبات اشاره کند، اظهار نمود: برپایه تفاهم صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران مجموعا ۹۰ هزار نفر از افراد زیر پوشش این دو نهاد به عتبات اعزام می شوند.
وی همینطور با بیان اینکه در تیرماه سال جاری حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ زائر به عتبات عالیات عراق اعزام شدند، اظهار داشت: تا ظهر روز دوشنبه دهم مردادماه ۸۸۹ هزار نفر در سامانه «سماح» برای اعزام در اربعین پیش ثبت نام کرده اند. پیش ثبت نام اربعین تا روز عاشورا ادامه دارد و از آن پس، زائرین می توانند نسبت به ثبت نام قطعی خود در این سامانه اقدام نمایند.
رحمانی با بیان اینکه حدود ۳۸ درصد افرادی که تابحال برای اربعین ثبت نام کرده اند، مرد و ۶۲ درصد خانم هستند، اضافه کرد: تنها شش درصد این افراد قصد دارند هوایی به عراق سفر کنند و بقیه سفر زمینی را برگزیده اند که بیشترین حجم خروج و ورود زائرین هم از مرز مهران خواهد بود.
وی در ادامه اظهار داشت: در هفته منتهی به تاسوعا و عاشورا هم حدود ۱۳ هزار نفر برای سفر عتبات، ثبت نام خویش را قطعی کرده اند.
معاون عتبات سازمان حج و زیارت همینطور اعلام نمود: با همکاری شرکتهای هواپیمایی پروازهای دمشق به زودی از سرگرفته می شود.
بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین نواب، ضمن ارزیابی موفقیت آمیز حج از سازمان حج و زیارت درخواست نمود که سرانه کارگزاران حج را به نسبت زائر کم کند و به حداقل دو درصد برساند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم