به گزارش عصر توریسم، باستان شناسان با کاوش در روسیه، مجموعه ای از اشیا تاریخی، جواهرات و یک شمشیر تاریخی ایرانی را کشف کردند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، باستان شناسانی که در شبه جزیره «تامان» واقع در سرزمین کراسنودار روسیه مشغول کاوش بودند، مجموعه ای از آثار تاریخی، همچون یک شمشیر ایرانی پر نقش و نگار متعلق به قرن چهارم تا ششم میلادی را در گور یک جنگجو کشف کردند.
به قول باستان شناسان، شمشیری که در این مکان کشف شده است، نشان دهنده ارتباط فرهنگی و سیاسی این مکان با ساسانیان بوده است و گمان می رود بعنوان یک هدیه دیپلماتیک یا غنیمت جنگی از این مکان سر درآورده باشد.
از دیگر آثار کشف شده میتوان به بقایای افسار و سگک کمربند و اشیاء ارزشمندی همچون ظروف شیشه ای، چوبی و فلزی و جعبه های چوبی شامل لباس های پوسیده اشاره نمود.

در جریان کاوش در این منطقه همینطور یک گورستان متعلق به قرن اول میلادی مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه آن، بقایای جسد یک زن و مدال کوچک نقره ای که روی جسدش قرار داده شده بود، کشف شد.

روی این مدال کوچک، تصویری از آفرودیت الهه یونان باستان نقش بسته است. چنین مدال هایی از اوایل قرن دوم قبل از میلاد در پادشاهی بسفور رایج بودند و بعنوان سنجاق سینه مورد استفاده قرار می گرفتند.
در این گور چندین جواهر همچون دو حلقه و دو گوشواره نقره و آویزهایی به شکل فاخته هم کشف شده است. با عنایت به ارتباط بین فاخته و آیین پرستش آفرودیت میتوان نتیجه گرفت، این گور به یک راهبه و یا ستاینده متعلق می باشد. همینطور یک کوزه سفالین سرخ با دسته های پیچ خورده، قیچی آهنین با دسته های برنزی، یک آیینه برنز و یک گردنبند متشکل از ۱۵۷ مهره هم کشف شد.

دسته‌ها: توریسم