به گزارش عصر توریسم، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تکیه بر فقر و فقدان زیرساخت های زیارتی و گردشگری قم، اظهار داشت: شهر قم به رغم پذیرایی میلیونی از زائر ایرانی و خارجی از خیلی از امکانات اولیه محروم است و حل این مشکل هم جز با حمایت های ملی امکان پذیر نیست.
احمد امیرآبادی فراهانی روز جمعه در جلسه شورای اداری قم که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، طی سخنانی ضمن اشاره به فرسایشی شدن برخی پروژه های عمرانی قم، عنوان کرد: فرودگاه، مونوریل و مترو و طرح های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ازجمله این پروژه ها هستند.
وی بابیان این که دولت قبلی و سازمان هواپیمایی هیچ اعتقادی به فرودگاه قم نداشتند، اظهار داشت: مسؤلان برای تعیین تکلیف و نهایی شدن این پروژه ها اهتمام جدی دارد و تلاش می شود این پروژه تا آخر دولت به بهره برداری برسد.
وی پروژه مونوریل را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: دولت سابق همینطور اعتقادی به مونوریل نداشت ولی دولت سیزدهم نسبت به تکمیل این پروژه به همراه فرودگاه اصرار و تاکید دارد.
امیرآبادی خاطرنشان کرد: مباحث فرهنگی و اجتماعی در مسافرت دوم ریاست جمهوری به استان قم باید موردتوجه باشد.
وی مشکل تأمین آب قم را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: طی تابستان سال جاری کیفیت آب قم بشدت کاهش پیدا کرد این در شرایطی است که انتقال آب سرشاخه ها به نام قم بود اما به کام شهرهای دیگر تمام شده است.

منبع: