دبیر ستاد خدمات سفر با پیشبینی ازدحام مسافر در استانهای شمالی و شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، کاشان، تبریز، خرم آباد، قم، بخصوص مشهد در تعطیلات تاسوعا و عاشورا، از اختصاص قطار ویژه محرم برای زنجان اطلاع داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، قطار ویژه زنجان که از شنبه ۱۵ مردادماه همزمان با هشتم ماه محرم از تهران برقرار می شود، حدود ۳۰۰ صندلی ظرفیت دارد که ساعت حرکت آن از تهران ۵: ۵۰ بامداد و بازگشت آن از زنجان ساعت ۲۰: ۲۰ تعیین شده است. سیدمصطفی فاطمی ـ مدیر کل توسعه گردشگری داخلی و دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ـ با بیان این جزئیات همینطور اظهار داشت که برای برقراری قطار ویژه به مقصد شهرهای قم، کاشان و یزد در این ستاد مذاکراتی شده است. این شهرها در ایام پایانی دهه اول محرم، آیین های ویژه عزاداری و سوگواری را برگزار می کنند.
فاطمی همینطور اظهار داشت که برای حضور توریستهای خارجی در برنامه های سوگواری تاسوعا و عاشورا که در گذشته با استقبال آنها روبرو شده بود، استان ها و دفاتر خدمات مسافرتی برنامه ریزی هایی را انجام داده اند.
مدیرکل توسعه گردشگری داخلی به مسافرانی که قصد سفر به مناطق شمالی کشور را دارند هم سفارش کرد نسبت به استفاده از سواحل آزادشده هوشمند باشند و در اینباره اظهار داشت: با عنایت به گزارش هایی که در ستاد هماهنگی خدمات سفر عرضه شد، آزادسازی سواحل، لزوما ایمن سازی را به دنبال نداشته و خیلی از مناطق که دسترسی به ساحل و دریا ایجاد شده، ایمن سازی نشده است. ازاین رو شهروندانی که به مناطق شمالی کشور سفر می کنند حتما در مناطق ایمن شنا کنند و به هیچ وجه در مناطق غیرایمن شنا نکنند تا مشکلی پیش نیاید.
فاطمی به گزارش های سازمان هواشناسی درباره شدت بارش ها در انتها این هفته و تعطیلات پیش رو اشاره نمود و اضافه کرد: طبق این گزارش ها، احتمال اینکه استانهای شمال شرقی در تعطیلات پیش رو با شدت بارش مواجه باشند، بسیار است، ازاین رو مسافران پیشبینی لازم را داشته باشند و حتما مکان اسکان خویش را پیش از سفر معین کنند.
دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همینطور اخطار دارد: افرادی که از محورهای شمالی به سمت مشهد سفر می کنند به هیچ وجه کنار رودخانه ها و مسیل های آب اتراق نکنند و پیشبینی های لازم را برای بارندگی های شدید و حتی سیل داشته باشند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم