به گزارش عصر توریسم، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از خطر ریزش زمین و احتمال فرونشست در بافت تاریخی آگاهی داد و اظهار داشت: در بعضی پارکینگ ها که مشترک با تکایا و حسینیه ها هستند تجمعات و برگزاری مراسم هایی مانند نخل برداری احتمال ریزش زمین را بیشتر می کند.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، عبدالمجید شاکری شمسی با تکیه بر این که به دلیل جاری شدن سیل در ایام اخیر احتمال فرونشست در نقاط مختلف بافت های تاریخی وجود دارد اضافه کرد: خصوصاً پارکینگ ها با خطر فرونشست روبرو هستند بنابراین مردم به این مساله توجه جدی داشته باشند.

کاریک

وی با اشاره به اینکه مردم تلاش کنند در این روزها از ورود خودرو به بافت تاریخی خصوصاً پارکینگ ها جلوگیری نمایند از مردم خواست از تجمع خودرو در این روزها و پارک آن در پارکینگ ها به شکل جدی ممانعت کنند.
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث یزد خاطرنشان کرد: خطر دیگری که مردم را تهدید می کند استفاده از پشت بام تکایا و حسینیه هاست که به دلیل خیس خوردگی در بارش های اخیر خطرآفرین است و نسبت به این مهم هم باید به شکل جدی اقدام نمایند.