به گزارش عصر توریسم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجلس به دنبال این هستیم تا شهرک های کشاورزی و مناطق گردشگری مانند شهرک های صنعتی بتوانند از امتیازات، امکانات و تخفیف های ویژه ای برخوردار شوند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از خبرگزاری ایرنا از میراث آریا، حمیدرضا حاجی بابایی در دومین روز از دومین همایش معاونان میراث فرهنگی استان ها که امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار داشت: وقتی بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را نگاه می کنم، می بینم چانه را کوچک گرفتند. اعتبارات و میزان بودجه تخصیص یافته به این وزارت خانه خیلی کم است و به هیچ عنوان با وظایف، مأموریت ها و کار در این سه حوزه تخصصی مطابقت ندارد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی به دنبال این هستیم تا شهرک های کشاورزی و مناطق گردشگری مانند شهرک های صنعتی بتوانند از امتیازات، امکانات و تخفیف های ویژه ای برخوردار شوند.
وی اظهار نمود: تحول در وزارت میراث فرهنگی باید در دولت کلید بخورد و تکلیفش مشخص شود. اگر یک دهم خرجی که برای وزارت راه و شهرسازی می نماییم، برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام دهیم، انقلاب بزرگی در وزارت خانه و اقتصاد کشور ایجاد می شود.
حاجی بابایی اظهار داشت: میراث فرهنگی و گردشگری نفت بی انتها هستند، هر چه بیشتر از آن استفاده نماییم، بیشتر سود خواهیم کرد و بیشتر از نفت می تواند برای کشور درآمد داشته باشد. باید طرح نویی را برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آماده نماییم.
وی اضافه کرد: ساختار بودجه باید اصلاح گردد. همینطور سقف بودجه باید در برنامه هفتم توسعه شفاف باشد، این مورد می تواند به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمک نماید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ را سامان دهی نماییم و در پازلی بچینیم که نقش هر سازمانی در این سامان دهی مشخص شود.
منبع: