عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، موزه ملی علوم و فناوری با هدف تمرکز بر ایده پردازی و طوفان فکری برای رسیدن به یک روایت مناسب برای گالری تغییر اقلیم و با مشارکت ایکوم ایران کارگاه روایت پردازی در موزه های علوم را با مبحث «طراحی مشارکتی گالری تغییر اقلیم»در دو بخش آنلاین و حضوری و کارگاهی در ۶ روز از ماه مهر ۱۴۰۲ برگزار می نماید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، چالش فوری تغییرات اقلیمی برای یک سیاره درحال گرم شدن فراتر از یک نگرانی زیست محیطی یا علمی ساده است و بر تمام جنبه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی زندگی انسان ها تاثیر می گذارد. موزه ها بویژه موزه های علوم در سراسر دنیا به صورت فزاینده ای در کوشش برای شکل دهی به آینده ای عادلانه تر و پایدار برای همه هستند. موزه ملی علوم و فناوری ایران هم در این خصوص و برای انجام رسالت خود در زمینه اطلاع رسانی علمی و ایجاد حساسیت نسبت به چالش تغییرات اقلیمی درحال طراحی گالری تعاملی است. بدین منظور کارگاه روایت پردازی در موزه های علوم با مبحث «طراحی مشارکتی گالری تغییر اقلیم» در قسمت آنلاین روزهای ۹ و ۱۰ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۱۵ الی ۱۷ با هدف عمق بخشی به نگاه و دانش شرکت کنندگان در زمینه مبحث تغییرات اقلیمی، ایده پردازی جمعی و کلیات روایت گری علمی در سه محور «کلیات و تجربیات طراحی مشارکتی»، «ملزومات روایت پردازی علمی» و «کلیات تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی با تمرکز بر نتایج آن در ایران» در بستر اسکای روم به آدرس لینک https: //www.skyroom.online/ch/zagros2002m/museums برگزار می گردد.
همچنین، بخش کارگاهی-حضوری با هدف برگزاری جلسات طوفان فکری خلق ایده برای گالری تعاملی با تمرکز بر راهکار ها و تاب آوری در مقابل تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی در ایران و تلاش بر یافتن مسیرهای خلاقانه برای جلب توجه بازدیدکنندگان در مورد ضرورت پیشگیری و آینده نگری در مقابل تغییرات اقلیمی در چهار جلسه و روزهای ۱۹، ۲۰، ۲۶ و ۲۷ مهرماه از ساعت ۹ الی ۱۲ با سخنرانی صاحب نظرانی مانند احمد محیط طباطبایی، محمد درویش، مجید حبیبی نوخندان، محمد سیمری، زهرا آرمند، رضا مفاخر، سمیرا رویان، یاسمن اسماعیلی، گیتی صفرزاده، الناز نجفی، یحیی طباطبایی، احمد شاکری، بهرنگ سلاجقه، علی گرجیان و اندیشه مشیری در سالن اجتماعات موزه ملی علوم و فناوری ایران به آدرس بزرگراه حقانی، ورودی کتابخانه ملی، جنب فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار می گردد.
به نقل از روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، حضور در قسمت آنلاین کارگاه مجانی و برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند از راه لینک و کلیک بر روی گزینه میهمان در نشست حضور داشته باشند. علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی با شماره ۰۹۳۶۴۹۲۸۶۴۷تماس بگیرند.
اعضای شرکت کننده در این کارگاه بعنوان داوطلبان مشارکت در کارگروه تغییرات اقلیمی همراه موزه ملی علوم و فناوری خواهند بود.