به گزارش عصر توریسم، صنعت توریسم فرانسه بعد از گذشت دو سال رکود ناشی از همه گیری کرونا، باردیگر جان گرفت.
به گزارش عصر توریسم به نقل از رویترز، صنعت توریسم فرانسه به رغم نگرانی ها از مخارج زندگی، موج گرما و آتش سوزهای جنگلی، در تابستان سال جاری با رونق قابل توجهی مواجه شد؛ چونکه مسافران خارجی و داخلی بعد از دو سال وقفه ناشی از همه گیری ویروس کرونا به نقاط گردشگری این کشور هجوم آورده اند.
وزیر گردشگری فرانسه در جریان یک کنفراس خبری بیان نمود: «آمارهای اولیه نشان می دهند تابستان سال ۲۰۲۲ استثنائی بوده است؛ چونکه ۳۵ میلیون شهروند فرانسه به تعطیلات رفته اند.»
در سال ۲۰۱۹، فرانسه به پربازدیدترین کشور جهان تبدیل شد و حدود ۹۰ میلیون توریست خارجی جذب کرد.
وزیر گردشگری فرانسه در ادامه کنفرانس خبری اضافه کرد: «ما می خواهیم جایگاهمان را در رتبه نخست پربازدیدترین مقصد جهان حفظ نماییم.»
گردشگری ۸ درصد از تولید ناخالص داخلی و دو میلیون تعداد از مشاغل فرانسه را در برمی گیرد.
آمارهای در ارتباط با ماه های جولای و نیمه نخست اوت نشان داده است سودی که به ازای رزرو هر اتاق هتل حاصل شده است در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با ۲۲.۲ درصد افزایش همراه بوده است.
سود کرایه هر اتاق هتل در منطقه پاریس و «ریویرای فرانسه» در جنوب این کشور هم به دنبال بازگشت توریستهای خارجی به صورت قابل توجهی افزوده شده است. بخش زیادی از این توریستهای خارجی را مسافران ایالات متحده آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل داده اند.
وزیر گردشگری فرانسه در پاسخ به این سؤال که آیا فرانسه همچنان برای ۱۰۰ میلیون توریست خارجی در سال هدف گذاری کرده است، بیان نمود: «ممکن است دستیابی به چنین رقمی غیر ممکن نباشد.»

منبع: