عصر توریسم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تازه ترین توییت خود با اشاره به حضورش در مراسم «امضای 17 سند و یادداشت تفاهم همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان» از جزئیات تفاهمنامه فرهنگی میان دو کشور گفت.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی در حساب کاربری خود افزود: سفر به ازبکستان و امضای ۱۷ سند همکاری اتفاق منحصر به فردی در تاریخ دو کشور است. تفاهم نامه فرهنگی در زمینه کتابخانه و برگزاری هفته فرهنگی در آبان ماه قسمتی از نتایج فرهنگی این سفر است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه وقتی در سمرقند قدم می زدم گویی در اصفهان بودم، نوشت: تقویت اشتراکات تمدنی دو کشور در دستور کار است.
از توئیتر وزیر ارشاد آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور اسلامی ایران به دعوت رسمی همتای ازبک خود در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، برای حضور در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای و دیدار های دوجانبه به شهر کهنِ سمرقند سفر کرده است.
در جریان این سفر و مراسم، امضای اسناد همکاری و یادداشت تفاهم بین تهران و تاشکند در حضور رؤسای جمهور و بین وزرای دو کشور ایران و ازبکستان در ساختمان مرکز کنگره و در مجموعه گردشگری جاده ابریشم سمرقند انجام شد و دو کشور ۱۷ سند همکاری در حوزه های انرژی، صنعت، کشاورزی، ورزشی و فرهنگی امضا کردند.
منبع:

دسته‌ها: توریسم