عصر توریسم: عصر توریسم: سمنان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان از برگزاری نخستین جشنواره گردشگری با عنوان «سفر به کویر سمنان» آگاهی داد.
بهمن اخلاقی ۷ مهرماه ۱۴۰۱ با بیان این خبر اظهار نمود: این جشنواره ۲ روزه ۱۴ و ۱۵ مهرماه سال جاری برگزار می گردد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سمنان اظهار داشت: برگزاری تور آفرود در کویر سمنان، بازدید از تأسیسات چاه نفت خوریان، تپه های تاریخی میرک، شورآب، اجرای گروههای آئینی و موسیقی محلی، شترسواری، رصد ستارگان، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی و… همچون برنامه های این جشنواره گردشگری می باشد.
اخلاقی اضافه کرد: روز نخست این جشنواره پنجشنبه ۱۴ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۳ در مجموعه گردشگری ستاره کویر خوریان سمنان، واقع در پایین تر از میدان استاندارد، یک کیلومتر پس از روستای اعلا با اجرای برنامه های متنوع برگزار می گردد.
وی افزود: روز دوم این جشنواره گردشگری، جمعه ۱۵ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه های شاد و متنوع و آئینی در روستای دلازیان برگزار می گردد.
اولین جشنواره گردشگری با عنوان «سفر به کویر سمنان» با مشارکت فرمانداری سمنان، دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری کومش گشت، انجمن حافظان میراث فرهنگی و آئین های دیار قومس استان سمنان، مجموعه گردشگری ستاره کویر خوریان، شورای اسلامی و دهیاری روستای دلازیان و روستاهای جنوب سمنان برگزار می گردد.

منبع: