به گزارش عصر توریسم، آکادمی گردشگری چین در گزارش اخیر خود پیشبینی کرده که در سال ۲۰۲۳ شمار سفرهای داخلی در این کشور به بیشتر از ۴.۵ میلیارد خواهد رسید و درآمد هنگفتی را برای چین به ارمغان خواهد آورد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از رویترز، در سال ۲۰۲۳، بازار گردشگری چین به شرایط عادی بازمی گردد. پیشبینی می شود سال جاری شمار سفرهای داخلی به ۴.۵۵ میلیارد بازدید برسد که در مقایسه با سال قبل شاهد رشد ۷۳ درصدی است و به ۷۶ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.
در این میان، درآمد گردشگری داخلی هم به ۴ تریلیون یوان (بیش از ۵۸۰ میلیارد دلار) خواهد رسید که رشد سالانه ۸۹ درصدی را نشان می دهد، که هنوز ۲۹ درصد کمتر از آمارهای پیش از سال ۲۰۱۹ و قبل از آغاز همه گیری کرونا است.
همینطور انتظار می رود در سال ۲۰۲۳ تعداد گردشگران ورودی و خروجی از ۹۰ میلیون نفر فراتر رود. این رقم نسبت به سال قبل دو برابر می شود که البته نتیجه مستقیم رفع محدودیت های سفری و سیاست های سختگیرانه چین از ماه ژانویه ۲۰۲۳ است.
از زمانی که چین اعلام نمود از هشتم ژانویه دیگر مسافران ورودی، همچون ساکنانی که از سفرهای خارجی بازمی گردند را در شرایط قرنطینه قرار نمی دهد، جست وجوها برای پروازهای بین المللی و محل اقامت بلافاصله در وب سایت Trip.com به بالاترین حد خود در سه سال قبل رسید. طبق داده های این سایت مسافرتی چینی، رزرو برای سفرهای خارج از کشور در تعطیلات سال نو قمری چینی، که مابین ۲۱ ژانویه تا ۲۷ ژانویه سال جاری بود، نسبت به سال قبل ۵۴۰ درصد افزوده شد.
در این میان، برخی کشورها با بیم از افزایش موارد مبتلا شدن به کرونا، محدودیت هایی را برای مسافران ورودی از این کشور اعمال کرده اند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم