به گزارش عصر توریسم، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بخشنامه ممنوعیت فروش الزامی بلیت هواپیما به مسافران اطلاع داد و اظهار داشت: فروش تور همراه بلیت در مواقعی که مسافران صرفاً متقاضی خرید بلیت هستند یا تحمیل هرگونه شرایط غیر از خواست مسافران به آنها ممنوع می باشد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، در ایام گذشته و در آستانه تعطیلات نوروزی و پیشبینی افزایش مسافران شهرهای مختلف، برخی آژانس های هواپیمایی بلیت مسیرهای پرتقاضا را به همراه اقامت یک شبه به فروش می رسانند؛ بدین ترتیب در حالیکه درماه های گذشته شرکتهای هواپیمایی نتوانستند حرف خویش را برای افزایش قیمت بلیت هواپیما به کرسی بنشانند، چارترکنندگانی که بلیت ها را به قیمت مصوب از ایرلاین ها خریده اند، زحمت افزایش قیمت را متقبل شدند.
این مورد باعث واکنش سازمان هواپیمایی کشوری شد و جعفر یازرلو، سخنگوی این سازمان اخیرا از صدور بخشنامه ممنوعیت فروش الزامی بلیت هواپیما به مسافران خبرداد و اظهار داشت: نظر به در پیش بودن ایام تعطیلات عید نوروز و ضرورت مدیریت امور در جهت تأمین بلیت هواپیما، انجام بموقع پروازها و ایفای تعهدات شرکتهای هواپیمایی در هنگام بروز تأخیر، سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه تمهیدات و الزامات اجرایی نوروز ۱۴۰۲ را صادر کرد.
وی ادامه داد: برپایه این بخشنامه فروش الزامی (فروش تور همراه بلیت در مواقعی که مسافران متقاضی خرید صرفاً بلیت هستند یا تحمیل هرگونه شرایط غیر از خواست مسافران به آن ها) ممنوع بوده و عرضه هر گونه خدمات به مسافران باید با در نظر گرفتن ظرفیت های خالی صندلی و توافق و رضایت مسافران باشد.
وی خاطرنشان کرد: رعایت سقف قیمت بلیت تعیین شده مطابق نرخنامه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ در تمامی مسیرهای داخلی و نظارت کامل بر عملکرد تمامی نمایندگان فروش و برخورد با متخلف یا متخلفان از جانب واحد بازرگانی آن شرکت هواپیمایی الزامی است.

ممنوعیت فروش بلیت غیرقابل استرداد در تمامی مسیرهای داخلی
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همینطور خاطرنشان کرد: برپایه این بخشنامه فروش بلیت غیرقابل استرداد در تمامی مسیرهای داخلی شامل چارتری یا سیستمی ممنوع گردید. بدین منظور درج هزینه CRCN (هزینه کنسلی) در تمامی بلیت های صادره جهت رویت و اطلاع مسافر الزامی است.
به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری یازرلو ضمن تاکید بر اطلاع رسانی صحیح و بموقع در مورد تغییرات برنامه پروازی به مسافران اظهار داشت: رعایت دستورالعمل حقوق مسافر هوایی در هنگام بروز تاخیر و ابطال پرواز توسط آن شرکت هواپیمایی الزامی است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، آخرین اعمال قیمتی که به صورت قانونی اعلام شده سقف قیمتها را نشان می دهد و مسافران در صورت مواجهه با قیمت های نامتعارف، به سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه نموده و شکایت خویش را اعلام کنند تا به این شکایات رسیدگی شود.

منبع:

دسته‌ها: توریسم