عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، بوشهر مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از آغاز اجرا طرح گردشگری دریایی ویژه عید نوروز در بنادر این استان اطلاع داد.
محمد شکیبی نسب اول فروردین ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران اظهار نمود: مدت زمان آغاز طرح گردشگری دریایی ویژه ایام نوروز ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه است که در این ارتباط تمامی تمهیدات موردنیاز برای سفری ایمن و خاطره انگیز تدارک دیده شده است.
وی بیان نمود: برگزاری دوره آموزشی فرماندهان لنج های اختصاص یافته به گشت های دریایی، استقرار ناظران اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اسکله های هدف طرح گردشگری دریایی، بکارگیری جایروپلن برای نظارت و پایش ترددهای دریایی و مشارکت ۶ شناور ناجی و ۶ شناور همیار ناجی همچون اقدام های تدارک دیده شده برای طرح گردشگری دریایی ایام نوروز در بنادر استان بوشهر است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در این ایام با هدف تأمین ایمنی ترددها و امدادرسانی به گردشگران دریایی هشا ایستگاه رادیویی و ۶ ایستگاه جست و جو و نجات دریایی استان بوشهر در آمادگی کامل قرار گرفتند.
شکیبی نسب اضافه کرد: در جهت اجرابرگزاری مانور گسترده جستجو و نجات و مقابله با آلودگی دریایی ویژه طرح گردشگری دریایی در عید نوروز در کانل دسترسی بندر بوشهر به اجرا درآمد.
وی اظهار نمود: در طرح گردشگری دریایی سه پایانه مسافربری در بنادر بوشهر، گناوه، خارگ و همینطور اسکله های گردشگری بنادر استان بوشهر به هم استانی ها و مسافران نوروزی خدمات رسانی می کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: در مرکز استان کانون فعالیتهای گردشگری پایانه بین المللی مسافربری دریایی است که با عنایت به آغاز پروژه تعمیر اساسی سالن، زیرساخت موقتی در محوطه ایجاد و در اختیار مسافران و گردشگران دریایی قرار گرفته است.
شکیبی نسب اضافه کرد: در این پایانه همینطور غرفه های رستوران، کافی شاپ، فعالیتهای فرهنگی، اجرای کارهای هنری ویژه کودکان پیشبینی شده است.
وی اظهار داشت: برای ایام نوروز شناور مسافربری آروس مهیار، ۶ لنج سنتی و چند ده قایق در عرصه گردشگری دریایی فعالیت می نمایند که باتوجه به تقارن طرح با ماه مبارک رمضان برای اولین بار گردشگری دریایی به صورت شبانه هم برگزار گردد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار نمود: با توجه گستردگی اقدام های شده انتظار می رود مسافران نوار ساحلی خلیج فارس لحظات شیرین و خاطره انگیز در بنادر استان بوشهر سپری کنند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم