عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، خوزستان معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: خوزستان به سبب برخورداری از پایگاه های راهیان نور و فضاهایی که دارد می تواند برای صنایع دستی کل کشور ویترین باشد.
مریم جلالی در گفتگو با ایسنا تصریح کرد: استان خوزستان به سبب مجاورت با کشورهای خارجی و مرزی بودن و از سوی دیگر قابلیت های فوق العاده و تنوع صنایع دستی و میراث فرهنگی می تواند ظرفیت های بالقوه زیادی را فعال کند. بعلاوه ظرفیت های بالفعلی هم از حیث مشتریان صنایع دستی و حضور بازارچه های مرزی دارد.
مریم جلالی ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به استان خوزستان اظهار داشت: طبق تقسیم کاری قرار شده ما از حوزه شرق استان خوزستان شامل شهرهای ایذه، باغملک و… دیداری داشته باشیم.
وی افزود: همینطور به خاطر این که کپوبافی دزفول در لیست ثبت جهانی صنایع دستی قرار گرفته از این شهر هم دیدن می نماییم.
جلالی به شهر شادگان هم اشاره نمود و اظهار داشت: با عنایت به اعتبارات ویژه ای که برای شادگان در نظر گرفته شده امیدواریم قابلیت های این شهر در حوزه های گردشگری و صنایع دستی بالفعل شود.
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: قرار بر این شده که تمام پروژه های بزرگی که در حوزه های گردشگری و میراث فرهنگی وجود دارد منجر به هم افزایی صنایع دستی و هنرمندان صنایع دستی کل ایران شود.

معاون صنایع دستی درحال بازید از محوطه باستانی «اشکفت سلمان» در ایذه