به گزارش عصر توریسم، اردبیل رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به این که در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور سفرای چین و کشورهای اروپایی دایره روابط گردشگری فراتر از کشورهای عضو اکو بود، اضافه کرد: دولت تمام قد پای این رویداد ایستاد و بخش خصوصی باید ادامه دهنده مسیری باشد که دولت آغاز نموده است
حرمت الله رفیعی، ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳، بیان نمود: مطمئناً در شرایطی که احتیاج به محرک هایی برای رونق گردشگری داریم، هر اتفاقی که در ابعاد بین المللی رسانه ای شود، مفید می باشد.
وی انتخاب اردبیل بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو را مهم دانست و اضافه کرد: حضور سفیر چین و چند کشور اروپایی رنگ وبوی این رویداد را نسبت به ساری ۲۰۲۲ متفاوت تر کرد و دایره روابط را فراتر از کشورهای عضو اکو برد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی ضمن اشاره به اهمیت گردهمایی مسؤلان کشورها به منظور استفاده از قابلیت های یکدیگر، افزود: بستن پکیج های مشترک می تواند به رونق گردشگری و افزایش تعداد گردشگران تمامی کشورهای ذی نفع کمک نماید.
وی رویداد ۲۰۲۳ را فرصتی مهم برای معرفی جاذبه ها و ظرفیت های کم تر شناخته شده اردبیل عنوان نمود و اظهار داشت: علیرغم جاذبه های تاریخی، فرهنگی، طبیعی اردبیل، اما شناخت نسبتاً کمی از این ظرفیت ها چه در داخل و چه خارج از کشور وجود دارد.
رفیعی افزود: این رویداد باعث شناخت خوبی نسبت به جایگاه گردشگری اردبیل شد و پیشبینی می شود به مرور تعداد گردشگران ورودی آن جهش مثبتی داشته باشد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی ضمن اشاره به این که نباید این فرصت به سادگی فراموش شود، اضافه کرد: دولت تمام قد پای رویداد ۲۰۲۳ ایستاد و بخش خصوصی باید ادامه دهنده مسیری باشد که دولت شروع کرده است.
وی به حضور مهندس ضرغامی در تمامی برنامه های این رویداد اشاره نمود و اظهار داشت: حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محدود به مراسم افتتاحیه نبود بلکه از تمامی زیرساخت های گردشگری و جاذبه ها بازدید کرد و دستورات مهمی را در جهت مرتفع شدن مشکلات و چالش های موجود داد.

منبع: