عصر توریسم: مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی از تدوین نظام فنی و اجرائی بناها و محوطه های تاریخی، بسته مشترک بافت های تاریخی و تشکیل شهرداری شهرهای بافت تاریخی آگاهی داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، فاطمه داوری در سومین نشست معاونان میراث فرهنگی استانها که چهارشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با تبیین رویکرد های اداره کل مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی در امسال، بر تقویت همکاریهای مدیران استانی با معاونان میراث فرهنگی استانها اصرار کرد.
او افزود: نظام فنی و اجرائی بناها و محوطه های تاریخی، بسته مشترک بافت های تاریخی، تشکیل شهرداری شهرهای بافت تاریخی و… همچون با اهمیت ترین برنامه ها و اقدامات این اداره کل است.
مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی به نظام فنی و اجرائی بناها و محوطه های تاریخی اشاره نمود و اضافه کرد: برمبنای تفاهم نامه با دانشگاه شهید بهشتی این نظام تهیه شده است. ضمن اینکه یکی دیگر از اقدامات خوب جبران محدودیت بافت های تاریخی است که اگر به خوبی پیگیری شود، خیلی از مشکلات استانها برطرف خواهد شد.
داوری با اشاره به نقش شهرداری ها برای صیانت از بافت ها و بناهای تاریخی، اظهار داشت: بمنظور صیانت هرچه بهتر از آثار و بناهای تاریخی کوشش های زیادی انجام شد که یکی از آنها تشکیل شهرداری در شهرهای دارای بافت تاریخی است. خوشبختانه مکاتبه ای از طرف آقای ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ با وزیر کشور در این زمینه انجام شده و مدیران استانی این مساله را می توانند در سطح استان از مسؤولان پیگیری کنند.
مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه ها و بافت های تاریخی همین طور به تفاهم نامه وزارت میراث فرهنگی و وزارت راه و شهرسازی اشاره نمود و اظهار داشت: بر طبق این تفاهم ۸۰ درصد تسهیلات نوسازی در بافت های تاریخی به تمام پلاک های ثبتی و واجد ثبت اختصاص خواهد یافت.

منبع: