عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، همدان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از اختصاص اعتبار 5.1 میلیاردی از اعتبارات سفر رییس جمهوری برای مرمت یخدان میرفتاح ملایر آگاهی داد و اظهار داشت: عملیات مرمت این بنا طی دو هفته آینده آغاز می شود.
اتابک صفری با اشاره به این که طی سالهای قبل از زمان لطمه یخدان میرفتاح تا حالا پیگیری های زیادی برای جذب اعتبار این اثر از طرف مسئولان میراث فرهنگی استان و شهرستان انجام شده است، اضافه کرد: طی سالهای قبل قسمتی از مرمت این اثر انجام شده است.
وی افزود: طبق بازدیدهای انجام شده از یخدان میرفتاح با اقدامات انجام شده برای استواری بخشی، محوطه سازی و… تا حالا در این راستا، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد بوده ایم به طوریکه اعتبار خوبی برای مرمت این اثر تاریخی اختصاص یافته است.
صفری اظهار داشت: با اختصاص اعتبار ۵.۱ میلیاردی از اعتبارات سفر رییس جمهوری مقرر است طی دو هفته آتی کارهای ادامه مرمت و اقدامات لازم برای قرارداد را انجام دهیم و اجرای کار را داشته باشیم.
وی با اعلان اینکه تاحدودی پایه های اصلی کار شده و جزییات درونی نیز انجام شده است، اضافه کرد: کار اجرای ساخت گنبد و ادامه کار را خواهیم داشت که امیدواریم با این اعتبار اتمام ساخت یخدان را به نتیجه برسانیم.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی همدان، صفری در آخر بیان کرد: حدود ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی برای این پروژه پیش بینی شده است که امیدواریم با اعتبارات ملی و استانی هر چه زودتر شاهد مرمت یخدان میرفتاح ملایر باشیم.