به گزارش عصر توریسم اندروید اطلاعاتی را درباره شش قابلیت جدید منتشر نمود که تابستان سال جاری قابل دسترس خواهند شد.

به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، برخی از این قابلیتها مانند ستاره دار کردن پیامهای متنی برای پیدا کردن راحتتر آنها یا پیشنهاد اموجی متناسب با متنی که کاربر درحال نوشتن آن است، ارتقای کیفی قابلیتهای موجود محسوب می شوند. اما جنبه های دیگر این بروزرسانی بر امنیت، ایمنی و دسترس پذیری تاکید دارند.

گوگل تابستان گذشته قابلیتی را به اندروید اضافه کرد که از تلفن کاربر بعنوان یک لرزه سنج استفاده می نماید تا بزرگترین شبکه تشخیص زلزله جهان را ایجاد نماید. این سیستم مجانی است و از زمان آزمایش شدن آن در کالیفرنیا، در نیوزیلند و یونان هم به راه افتاده است. حالا گوگل این توانایی را در کشورهای ترکیه، فیلیپین، قزاقستان، جمهوری قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان عرضه خواهد نمود. این شرکت اعلام نموده که این توانایی را سال میلادی جاری در کشورهای بیشتری عرضه خواهد نمود و اولویت را به کشورهایی داده که بالاترین ریسک زلزله را دارند.

گوگل همینطور درحال توسعه قابلیت دیگری است که سال قبل ارائه شد و دستیار گوگل (Google Assistant) را با اپلیکیشنهای اندرویدی سازگارتر می کند. در بروزرسانی اولیه، اپلیکیشنهایی نظیر اسپاتیفای، اسنپ چت، توییتر، والمارت، دیسکورد و مینت پشتیبانی شده بودند و در بروزرسانی اخیر از اپلیکیشنهایی نظیر eBay و یاهو فاینانس نام برده شده است. این قابلیتها قابل مقایسه با پشتیبانی برنامه سیری اپل از اپلیکیشنهای iOS است که شامل امکان باز کردن برنامه ها، اجرای وظایف و ضبط فرامین کاربر است.

در زمینه دسترس پذیری، گوگل قابلیت ردیابی چشم را تقویت کرده که حالا در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد. فناوری ردیابی چشم به افراد امکان می دهد از برنامه Voice Access بخواهند تنها زمانی پاسخ دهد که آنها به صفحه گوشی خود نگاه می کنند و بدین سان افراد به صورت طبیعی با دوستانشان صحبت می کنند و همزمان از تلفن خود استفاده می نمایند. همینطور وارد کردن کلمه عبور در Voice Access تقویت شده است و هنگامی که کادر کلمه عبور را تشخیص می دهد، به کاربر اجازه می دهد با گفتن حروف، اعداد و نمادها مانند پی بزرگ یا علامت دلار، سریعتر کلمه عبور را وارد کنند.

دستیار گوگل در اکتبر در دستگاههای مجهز به فناوری ردیابی چشم قابل دسترس شد و در همان ماه، محققان گوگل آزمایشی را شروع کردند که به افرادی که از زبان اشاره استفاده می کردند، اجازه می داد بعنوان گوینده فعال در تماس های ویدیویی شناسایی شوند. اپل قابلیت مشابه ردیابی چشم را ندارد اما در سال ۲۰۱۷ شرکت سنسو موتوریک اینسترامنت را خریداری کرد که در این حوزه تخصص دارد و امکان دارد چنین قابلیتی در اپل در دست توسعه باشد.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، با بروزرسانی اخیر اندروید، کاربران اندروید اوتو می توانند تجربه خویش را شخصی سازی تر کنند. حالا کاربران می توانند لانچر اسکرین گوشی خویش را تنظیم کرده، وضعیت تاریک را به صورت دستی تنظیم کنند و با نوار پیمایش ای تا زد به سادگی به مرور محتوا در اپلیکیشنهای رسانه ای بپردازند.

دسته‌ها: توریسم