به گزارش عصر توریسم، کرمان قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در دولت سیزدهم برای بهسازی، بازسازی و مرمت بازارهای تاریخی در استان کرمان همچون در کرمان، سیرجان و رفسنجان اعتباراتی را برای سفر پیشبینی کردند.
علی دارابی ظهر امروز چهارم خرادماه در مسافرت به رفسنجان و بازدید از بازار این شهر در جمع خبرنگاران اظهار نمود: امروز با همراهی فرماندار، شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان از بازار تاریخی رفسنجان بازدید کردیم. همت شایسته مسؤلان و حمایت های فرمانداری، برای مرمت و بازسازی این بازار تاریخی که قدمت کهنی دارد، شایسته است.
وی ادامه داد: مقداری از کارها باقی مانده که در بازدید و گفتگوهایی که با کسبه داشتم چند درخواست داشتند که شامل تسریع مرمت و بازسازی و مقاوم سازی و استقامت سازی این بنا بود که مورد تأیید است.
دارابی اظهار داشت: قرار شد شهرداری رفسنجان و میراث استان هرکدام ۵۰ درصد بودجه ای را تخصیص دهند و این بازار زیبا و تاریخی را که هم تأثیر بسیار زیادی در رونق کسب و کار خواهد داشت و هم به بهزیستی و بهسازی محیط کمک می نماید را بازسازی کنند چون که یکی از اقدامات ما اینست که شرایط زندگی و زیست مردم را فراهم نماییم.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم برای بهسازی، بازسازی و مرمت بازارهای تاریخی در استان کرمان همچون در کرمان، سیرجان و رفسنجان اعتباراتی را برای سفر پیشبینی کردند. ما هم بودجه ای را از سوی میراث تخصیص می دهیم که با کمک شهرداری و میراث این کار سامان یابد.
دارابی در پاسخ به اینکه مرمت و بهسازی بازار رفسنجان چه زمانی پایان می یابد؟ اظهار داشت: زمان بندی را میراث استان و شهرداری رفسنجان باید به ما اعلام کنند.
شهردار رفسنجان هم در این بازدید اظهار داشت: اگر اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی تأمین شود یعنی شهرداری ۲۵ میلیارد و میراث ۲۵ میلیارد اختصاص دهند از روزی که میراث اعتبار را واریز کند، هشت ماه بعد تحویل می دهیم.

منبع: