عصر توریسم: لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از اختصاص ۲۰ میلیاردریال برای ساماندهی دریاچه گهر خبرداد.
عطا حسن پور در مورد آخرین وضعیت ساماندهی دریاچه گهر، به ایسنا اظهار داشت: در جلسه ای که با معاونت هماهنگی امور عمرانی لرستان داشتیم بنا شد ساماندهی دریاچه گهر به ارگانی دیگر واگذار شود.
وی افزود: با عنایت به این که بخشی از ساماندهی گهر در ید اختیار محیط زیست لرستان است از میراث فرهنگی درخواست داشت که چندین سرمایه گذار بومی را برای این مورد به آنها معرفی نماییم تا محیط زیست با آنها قرارداد ببندد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: بنا به دستورمعاونت هماهنگی امور عمرانی لرستان، میراث فرهنگی در جهت سرمایه گذاری دراز مدت اقدام نماید.
حسن پور بیان نمود: هم اکنون محیط زیست و فرمانداری شهرستان دورود وارد عمل شده تا ساماندهی دریاچه گهر را مدیریت کند.
وی افزود: مقرر است میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان زیرساخت های لازم را برای بلندمدت مهیا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اضافه کرد: این زیرساخت ها شامل راه دسترسی، سکوهای پیک نیک، ساماندهی سرویسهای بهداشتی و تأمین برق منطقه است.
حسن پور با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای ساماندهی دریاچه گهر از دو محل اعتبارات ملی و استانی تأمین می شود، اظهار داشت: برای ساماندهی دریاچه دومیلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و کارها را برحسب اعتباراتی که تخصیص داده شده پیش می بریم.
وی اظهار نمود: در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح یکی از پروژه های بزرگ در منطقه گردشگری گهرخواهیم داشت.