عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، لرستان مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی لرستان از آغاز فصل جدیدی از مرمت خانه تاریخی آخوند ابو خرم آباد اطلاع داد.
عطا حسن پور امروز یک شنبه ۱۵ مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به منظور محافظت از خانه تاریخی آخوندابو خرم آباد، فصل جدید مرمت این اثر تاریخی، فرهنگی در دستور کار قرار گرفت، اظهار نمود: در اجرای این فصل از مرمت خانه تاریخی آخوندابو ۱.۷ میلیاردریال اعتبار هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: این میزان اعتبار به منظور برداشتن کف این اثر و عملیات دفع رطوبت از بافت و بنا اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیان نمود: در سالهای اخیر هم با عنایت به مجاورت این بنا در کنار قلعه باستانی فلک الافلاک، توجه ویژه ای در جهت مرمت آن در دستور کار قرار داشته است.
حسن پور با اشاره به اینکه خانه تاریخی آخوندابو در مرکز شهر خرم آباد و در ضلع غربی قلعه تاریخی فلک الافلاک واقع شده است، اظهار نمود: این بنای در ارتباط با اواسط دوره قاجار بوده که در سالهای اخیر هم به خوبی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: این اثر پرارزش که به شماره ۲۴۳۲ در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسیده از نظر معماری سنتی، طاق نماهایی به سبک معماری دوره قاجار دارد که در دوران پهلوی هم مرمت شده و فضای قدیمی آن در بین صدای فواره ای آب که در وسط حوض حیاط خانه قرار دارد، زیبایی معماری و تاریخ تمدنی این شهر کهن را به زیبایی، نمایش می دهد.