به گزارش عصر توریسم، کرمان مدیرکل حج و زیارت استان کرمان اظهار داشت: تا بامداد امروز 18 هزار و 755 نفر از استان کرمان در سامانه سماح ثبت نام کردند.
محمدعلی ایرانمنش امروز ۱۶ مردادماه در جلسه کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان کرمان اظهار داشت: از تعداد ثبت نام شدگان، ۱۲ هزار و ۳۲۹ نفر با پرداخت وجه بیمه، پروسه ثبت نام را تکمیل و بیشترین حجم خروجی را از مرز شلمچه داریم.
وی آمار ثبت نامی های کل کشور را تا بامداد امروز ۵۰۱ هزار و ۲۷ نفر اعلام نمود که ۱۲ هزار نفر آنان مرز هوایی را انتخاب کردند.
همین طور حجت الاسلام حسین سازندگی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان کرمان اظهار داشت: شعار اربعین امسال “حیاتنا الحسین” انتخاب شده که شاری کاربردی برای سبک زندگی دینی، انسانی و اخلاقی است.
وی ادامه داد: امروز دشمن می خواهد از هر راهی دین را از ما بگیرد و یکی از با اهمیت ترین برنامه های وی برای تضعیف دین در جامعه، تغییر زندگی ها از حیات طیبه به حیات خبیثه است پس هجوم همه جانبه به زندگی ها آوردند و این در حالیست که انقلاب اسلامی ما در نتیجه زندگی های طیب و طاهر صورت گرفت.
سازندگی افزود: یکی دیگر از برنامه های دشمن، اهانت به دستورالعمل زندگی انسانها و سوزاندن قرآن کریم است که خیال می کنند می توانند به اسلام و مسلمین ضربه بزنند در صورتیکه عده ای دیگر را حساس می کنند که دنبال شناخت قرآن بروند و نور قرآن بیشتر ساطع و همان گریبانگیر دشمنان می شود و نابودی آنان را فراهم می آورد.
مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان کرمان مقوله فرهنگ را از مباحثی دانست که باید روی آن تاکید شود و اظهار داشت: کارگروه های یاوران معنوی اربعین، تبلیغ و نماز، تبلیغات محیطی، فضای مجازی و نائب الشهید برای اربعین تشکیل شده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، محمود عرب نژاد مسئول کارگروه نائب الشهید کمیته فرهنگی آموزشی اربعین حسینی استان کرمان نیز در این نشست اشاره کرد: اسامی شهدا باید پیش از اعزام در اختیار کمیته فرهنگی قرار بگیرد تا هر زائر یکی از شهدا را انتخاب و در طول پیاده روی آن شهید را سهیم در اعمال و عبادات خود کند.
وی ادامه داد: ۶۵۹۸ شهید در استان داریم که هر زائر می تواند نائب الزیاره یک یا دو شهید باشد.
همین طور رسول فتحی مدیر اربعین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان هم با تأکید بر این که امسال در ستاد مرکزی، قرارگاه مستقل اربعین پیش بینی شده که روحانیون در آن فعال می باشند و باتوجه به مسائل شرعی و نذورات مردم و… جایگاه نظارتی برای آنان در نظر گرفته شده که به زودی اسامی روحانیون کرمانی معرفی می شود.
ایشان سپس بیان کرد: با توجه به این که در روزهای اربعین غذا به اندازه کافی وجود دارد، تمرکز باید بر روی مسئله اسکان باشد.
فتحی اظهار داشت: موکب های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان در اربعین مقرر است روزانه ۱۲۰ هزار نفر را اسکان بدهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت برنامه های فرهنگی در اربعین؛ از این که عناصر فرهنگی درگیر کار اجرائی می شوند ابراز تاسف کرد.

منبع: