عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجرای تور آشناسازی ایران برای فعالان گردشگری ارمنستان و ۱۰ تور آشناسازی برای دیگر کشورهای خارجی از آغاز سال تا کنون اطلاع داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، لیلا اژدری در رابطه با تور آشناسازی فعالان گردشگری ارمنستان اظهار داشت: هشت نفر از توراپراتورها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ارمنستان جهت شرکت در تور آشناسازی به ایران سفر کرده اند.
او ضمن اشاره به اینکه تور آشناسازی ارمنستانی ها هم اکنون در ایران درحال برگزاری است، اضافه کرد: سال جاری ۱۰ تور آشناسازی از کشورهایی همچون چین، قطر و تایلند برای گروههای مرجع خارجی از جانب معاونت گردشگری برنامه ریزی و اجرا شده است.
ارمنستان به واسطه مرز مشترکی که با ایران داشته، همچون کشورهای همسایه بوده که ایرانیان از گذشته تا کنون با آن در رفت وآمد بوده اند و یکی از مقاصد سفر ایرانیان هم محسوب می شده است، بگونه ای که در سال هایی ایرانیان دومین گروهی بودند که بیشترین سفرها را به ارمنستان داشتند.
در سالهای اخیر این ترددها از جانب ارمنستانی ها برای درمان و خرید هم با افزایش روبه رو شده است، اما سفر ارمنستانی ها به ایران با وجود نزدیکی های فرهنگی بیشتر سنتی بوده و ایران تا کنون تبلیغ گسترده و یا متفاوتی در ارمنستان برای جذب توریست نداشته است. برگزاری تور آشناسازی برای فعالان گردشگری ارمنستان شاید این رویه را با تغییراتی مواجه کند و به رفت و آمد ارمنستانی ها به ایران شکل توریستی تری بدهد.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم بیان نمود: تورهای آشناسازی بعنوان یکی از کارآمدترین روش های جذب توریستهای خارجی و اقدامی مهم به منظور مقابله با پروژه ایران هراسی و عرضه تصویری واقعی و مطلوب از کشورمان همواره در دستور کار برنامه های دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی قرار دارد.
اژدری ضمن اشاره به حضور ارمنستان در اولویت بازارهای هدف گردشگری ایران، اظهار داشت: از چند ماه پیش نشست هایی با یکی از شرکتهای هواپیمایی ارمنستان برای برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور برگزار و با عنایت به آغاز این پروازها و نقش آن در توسعه گردشگری و روابط بین دو کشور، تور آشناسازی فعالان گردشگری ارمنستانی از جانب معاونت گردشگری برنامه ریزی شد و الان تعدادی از فعالان گردشگری ارمنستان در کشورمان حضور دارند.
او با بیان اینکه سفر فعالان گردشگری ارمنستانی به کشورمان پنج روزه خواهد بود، اضافه کرد: این گروه به نقاط مختلف استان تهران سفر کرده و با ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی، جاذبه های ورزشی و تجاری و پتانسیل های گردشگری خوراک آشنا می شوند.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی اظهار نمود: فعالان گردشگری ارمنستانی در مدت اقامت خود در تهران از جاذبه هایی همچون کاخ گلستان، مجموعه های فرهنگی تاریخی نیاوران و سعدآباد و هم مجموعه تفریحی و ورزشی توچال بازدید می کنند.
اژدری اظهار داشت: برگزاری تورهای آشناسازی بعنوان اقدامی مهم و اثرگذار برای جذب توریستهای خارجی از جانب معاونت گردشگری ادامه می یابد.

منبع: