عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، بهرام افشاری در مقام کارگردان، صدور پروانه ساخت فیلم جدید رضا میرکریمی، درخواست تهیه کننده فیلم سینمایی «بی رویا»، نکوداشتی برای خسرو سینایی، برنامه های خانه هنرمندان برای روز ملی سینما، سینمای ایران زیر ذره بین جشنواره آلمانی، نمایش های جدید با بازی سعید چنگیزیان و  سجاد افشاریان، آخرین وضعیت جسمی خسروشاهی و مریم نشیبی در بیمارستان، اعلام زمان تشییع پیکر جلال شباهنگی، توقف «اقدامات غیراصولی» در مسجد معیرالممالک تهران و اتفاقات تازه در خانه پدری جلال آل احمد از اخبار فرهنگی هنری روز شنبه ۲۸ مردادماه بود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، بهرام افشاری در اولین تجربه کارگردانی اش فیلم کوتاه «خانه خاکستری» را ساخت. کامبیز دیرباز، هومن حاجی عبداللهی، خاطره اسدی، مهدی صباغی، نیکی مظفری، کریم امینی، مونا فائزپور، علی صالحی، حیدر طلوعی نیا و حسین براتی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
ضمن اینکه رضا میرکریمی پروانه ساخت فیلم سینمایی «رئیسعلی» را گرفت و پیشبینی می شود این فیلم که در رابطه با سردار تنگستان رئیسعلی دلواری است، پیش تولیدش پاییز آغاز شود.

درخواست تهیه کننده «بی رویا»: صبر کنید نسخه قانونی را ببینید
این در حالی بود که در ادامه قاچاق چند فیلم اکران نشده سینما، تهیه کننده فیلم «بی رویا» از برنامه ریزی قبلی برای اکران آنلاین فیلمش خبر می دهد و از مخاطبان درخواست می کند که کمی صبر کنند تا نسخه قانونی این فیلم را تماشا کنند و به حقوق معنوی دست اندرکاران آن احترام بگذارند.

نکوداشتی برای خسرو سینایی
موزه سینمای ایران هم مقرر است که با همکاری انجمن دانش آموختگان مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی باغ فردوس، نکوداشت زنده یاد«خسرو سینایی» را برگزار کند.

برنامه های خانه هنرمندان برای روز ملی سینما
همینطور اعلام گردید که اجرای قطعه «خانه آبی»، نمایش دو مستند «موج نو سینمای ایران» و «روز ملی سینما» و سخنرانی اهالی سفارت ژاپن همچون برنامه های رویدادی است که همزمان با روز ملی سینما در خانه هنرمندان برگزار می شود.

سینمای ایران زیر ذره بین جشنواره آلمانی
همینطور جشنواره بین المللی «پنج دریاچه» آلمان (Fünf Seen Filmfestival ۲۰۲۳) سال جاری بخش ویژه ای را به نمایش آثار سینمای ایران مختص کرده است.
کره جنوبی و استونی وارد رقابت اسکار شدند
جایزه اول جشنواره سارایوو به فیلم گرجستانی رسید

چه تعداد مخاطب به تماشاخانه های غیرخصوصی تهران رفتند؟
در خبری هم آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش های به صحنه رفته در مجموعه تئاتر شهر و تماشاخانه سنگلج تا انتهای روز جمعه ۲۷ مرداد سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

سعید چنگیزیان و سجاد افشاریان روی صحنه می روند
افزون بر این، اینروزها با اجرای چند نمایش تازه، بازیگرانی چون سجاد افشاریان، سعید چنگیزیان، فرزین محدث، عمار تفتی و… روی صحنه می روند و چهره هایی همچون صابر ابر، مرتضی اسماعیل کاشی و… هم به عناوینی دیگر با اجرای برخی آثار نمایشی همکاری دارند.
چه عشق ها و زندگی هایی که در کودتای ۲۸ مرداد از بین رفت!

آخرین وضعیت جسمی خسروشاهی و مریم نشیبی در بیمارستان
در ادامه اعلام گردید که خسرو خسروشاهی ـ دوبلور پیشکسوت و صدای ماندگار کشورمان ـ در بیمارستان بستری است.
هچنین مریم نشیبی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که به علت عارضه قلبی مدتی در بیمارستان بستری شده بود، با گذراندن شرایط درمان، خوشبختانه در وضعیت جسمی خوبی به سر می برد.
آقای جبلی، مدیران تان را با هم آشتی بدهید!

یادبودی برای کورش صفوی
در خبری هم اعلام گردید که مراسم یادبود کورش صفوی که پیکرش در قبرس آرام گرفته است روز دوشنبه، ۶ شهریور ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ در سالن فردوسی خانه اندیشمندان و به صورت حضوری برگزار می گردد.

معرفی برترین نویسنده رمان علمی تخیلی سال و کتاب جدید «استفن کینگ»
همینطور جایزه سال جاری «آرتور سی کلارک» به رمانی نوشته «ند بیومن» اهدا شد. «ند بیومن» برای نگارش رمانی که هیات داوران آنرا بعنوان یک کتاب «پیچیده» و «بامزه» توصیف کرده اند، بعنوان برنده جایزه ادبی «آرتور سی کلارک» انتخاب گردید.
و اینکه «استفن کینگ» نویسنده نام دار آمریکایی از احتمال انتشار جلد سوم کتاب های «طلسم» اطلاع داد.

رقابت هنرمندان ایران و برزیل برای کاریکاتور پله و وینیسیوس جونیور
روز شنبه همینطور نشست خبری جشنواره کارتون، کاریکاتور و پوسترِ دوستی ایران و برزیل برگزار گردید. این جشنواره مقرر است در دو مرحله در کشورهای ایران و برزیل برگزار گردد.

زمان تشییع پیکر جلال شباهنگی
در خبری دیگر زمان تشییع پیکر جلال شباهنگی ـ نقاش، گرافیست و مجسمه ساز ـ اعلام شد؛ پیکر این هنرمند که روز پنج شنبه ۲۶ مردادماه در ۸۸ سالگی درگذشت، بامداد یکشنبه ۲۹ مرداد تشییع خواهد شد.
«مایکل جکسون» بعد از مرگ دادگاهی می شود

بخشنامه ای که مسافران را راهی ترکیه می کند!
گفت و گویی هم با عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر سفر هوایی گردشگری و زیارتی استان تهران داشتیم که ضمن اشاره به بخشنامه ممنوعیت چارتر پروازهای داخلی، اظهار داشت: ممنوعیت چارتر پروازها، دو مسیر گردشگری قشم و کیش را با چالش جدی مواجه کرده است؛ با اجرای این تصمیم پروازهای داخلی کم و گران شده و مسافر به آنتالیا و استانبول هدایت می شود.

توقف «اقدامات غیراصولی» در مسجد معیرالممالک تهران
در ادامه هم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تخریب در مسجد معیرالممالک را «فعالیت غیراصولی» خواند و از توقف آن اطلاع داد. مسجد و مدرسه معیرالممالک همچون بناهای تاریخی تهران است که مالکیت آنها در اختیار اوقاف بوده و طبق گزارش هایی، در چند روز گذشته درهای آن به بهانه مرمت بسته شده و تخریب کالبدی در آن اتفاق افتاده است.

اتفاقات تازه در خانه پدری جلال آل احمد
در نهایت اینکه مرمت خانه پدری «جلال آل احمد» در تهران سر انجام شروع شد و مقرر است اتاق جلال در خانه پدرش پاتوق نویسندگان و هنرمندان شود.