عصر توریسم: فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از پایان مرمت کاخ تاریخی اردشیر بابکان فیروزآباد آگاهی داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، سید مؤید محسن نژاد امروز، ۱۴ آبان اظهار داشت: کاخ اردشیر فیروزآباد از آثار مهم تاریخی دوران ساسانی فارس و اثر ثبت شده ایرانی در لیست میراث جهانی یونسکو است پس برهمین اساس در ادامه پروژه مرمت این بنای عظیم تاریخی بخشهایی از بنا مرمت شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس اظهار داشت: مرمت کاخ اردشیر فیروزآباد با اختصاص مبلغ بیش از ۱۹۰ میلیون تومان انجام شد. در این پروژه، تعمیرات بخش های سنگی و کاهگل بام کاخ انجام شد.
وی با اشاره به مرمت کاخ اردشیر در گذشته اظهار داشت: در سالیان اخیر بخش های زیادی از کاخ مرمت شد و با ادامه پروژه مرمت شرایط کاخ بمنظور میزبانی از گردشگران مطلوب تر شده است.
محسن نژاد اشاره کرد: کاخ اردشیر بابکان یکی از کاخهای ییلاقی اردشیر بشمار می رود که در شهرستان فیروزآباد فارس واقع و از سنگ و ملاط گچ تولید شده است. این کاخ در کنار چشمه آبی به نام «قمپ آتشکده» قرار گرفته است، به این جهت این کاخ را آتشکده نیز می نامند. گچ بری و تزیینات تالارهای این کاخ بسیار زیبا و باشکوه است و به کاخ تچر تخت جمشید شباهت دارد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، کاخ اردشیر فیروزآباد در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب شیراز و ۵ کیلومتری فیروزآباد قرار دارد.

منبع: