به گزارش عصر توریسم، وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: برای موفقیت در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راهی جز عوض کردن برخی افکار نداریم.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، به نقل از وزارت میراث فرهنگی، هشتمین افق تحول به منظور بررسی عملکرد دو ساله وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی، معاونان، مدیران ستادی و استانی در موزه ملی ایران برگزار گردید.
عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی این جلسه را در جهت تمرکز روی مأموریت ها و رسیدن به زبان مشترک الزامی دانست و به فرمایشات رهبری اشاره نمود که گردشگری درحال رونق گرفتن بود، اما اتفاقات سال قبل و برنامه ریزی ها و دخالت های دشمن از این اتفاق جلوگیری کرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به عملکرد دو ساله وزارت خانه، افزود: تحول در حوزه فکر و اندیشه مبنای تحول در اقدام است و مدیر باید توان نظریه پردازی داشته باشد. راهبرد تحول در جهت گیری مدیران وزارت خانه شروع شده است.
ضرغامی با اشاره به اینکه برای موفقیت در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی راهی جز عوض کردن برخی افکار نداریم، به طرح مبحث عدم وجود تعارض بین ایران باستان و پس از اسلام در جلسه مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در ۷ آبان برای بیان علمی و دقیق جایگاه کوروش، او را شخصیتی بزرگ و به احتمال زیاد قرآنی دانست.
قانون جامعی با تاکید بر سرمایه گذاری تهیه شده است
وی در ادامه به تهیه لایحه قانونی وزارت خانه و ارسال به مجلس شورای اسلامی برای تصویب اشاره نمود و اضافه کرد: طی برگزاری جلسات مختلف در کمیسیون های دولت، قانون جامعی با تاکید بر سرمایه گذاری و روان کردن روابط تهیه شده و هم اکنون برای عرضه در صحن در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه کشور گرفتار نظام اداری ناکارآمد است، اضافه کرد: در وزارت خانه باید مقابل موانع نظام اداری که سبب عدم انجام کار می شود ایستاد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن اشاره به این که یک سرویس بهداشتی بعنوان پایلوت آماده شده و بزودی از آن رونمایی می شود، اظهار داشت: سرویس بهداشتی یکی از پروژه های مهم ماست و باید موفق از این پروژه بیرون بیاییم.
در ادامه این مراسم، ضرغامی به تشریح ۳ ساعته عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دو سال قبل پرداخت.

منبع: