به گزارش عصر توریسم، معاون میراث فرهنگی کشور با بیان احکام ۷ مدیر پایگاه های میراث ملی و جهانی، انتخاب این مدیران را با وسواس و سخت گیری عنوان نمود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، آئین تقدیم احکام هفت مدیر پایگاه میراث جهانی با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار گردید.
بر این اساس، علیرضا عسگری چاوردی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، ساشا ریاحی مقدم مدیر پایگاه میراث جهانی باغ ایرانی، مصطفی شریفی مدیر پایگاه میراث جهانی باغ عباس آباد بهشهر، فردین عینی مدیر پایگاه میراث جهانی شیخ صفی الدین اردبیل، نصرالله ابراهیمی مدیر پایگاه میراث ملی خلیج فارس و دریای مکران، محمد امینیان مدیر پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان و عبدالرضا کارگر، مدیر پایگاه میراث جهانی مسجد جامع اصفهان انتخاب شدند.
قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی با اشاره به اینکه انتخاب مدیران پایگاه های ملی و جهانی با وسواس و سخت گیری انجام گرفته است، بر ضرورت احصا نظام مسائل و اولویت های هر پایگاه تاکید کرد.
دارابی در احکام این مدیران بر عرضه برنامه عملیاتی در جهت تغییر، تحول، توسعه و فناوری، تدوین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با دریافت مشورت از صاحب نظران بر مبنای سیاست ها و اولویت های اداره کل پایگاه ها با امکان راستی آزمایی و ارزیابی، هماهنگی با مدیرکل امور پایگاه ها و مدیرکل استان در انجام مأموریت ها، نظارت مستمر بر تداوم معیارها و استانداردهای ابلاغی، پیگیری و تشکیل منظم جلسات فصلی هیأت راهبردی پایگاه، برنامه ریزی برای همکاری با جوامع محلی، سمن ها، سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و پیگیری مسؤولیت های اجتماعی نهادها و دستگاههای اجرایی، نظارت مستمر و دقیق بر اجرای قوانین و دستورالعمل ها، پاسخگویی و شفافیت در همه امور تاکید کرد.
برگزاری رویدادها و مناسبت های مختلف بر طبق سیاست های ابلاغی و تدوین کتاب رویدادهای سالیانه به تصویب شورای راهبردی، پیگیری و اقدام برای تهیه و تدوین بازبینی عرصه و حریم و ضوابط اختصاصی از مجاری ذی صلاح، حفاظت و برنامه ریزی آموزشی و معرفی و پیوست فرهنگی و رسانه ای از دیگر مأموریت هایی است که در حکم مدیران جدید پایگاه های میراث جهانی مورد تاکید قرار گرفته است.

منبع: