به گزارش عصر توریسم، پل باستانی شهرستان در اصفهان آسفالت نشده و تنها عملیات عایق کاری با استفاده از قیرگونی برای سنگفرش کردن این پل انجام شده است.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، شب گذشته تصویری از پل باستانی شهرستان در شبکه های اجتماعی اصفهان دست به دست شد و گفته می شد که این پل را آسفالت کرده اند.
هر چند مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان از این ماجرا ابراز بی اطلاعی کرد اما در بررسی های میدانی خبرنگار مهر مسؤول انتظامات محل سابق شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان که در کنار این پل واقع شده است، به خبرنگار مهر اظهار داشت: از حدود یک هفته گذشته کف این پل با هدف آماده سازی برای اجرای سنگ فرش عایق شده تا از نفوذ آب روی پل جلوگیری نماید.

پل «شهرستان» یا پل «جی» یا پل «جسرحسین» قدیمی ترین پل اصفهان روی رودخانه زاینده رود است. این شاهکار معماری با ۱۰۵ متر طول و عرض پنج متر را در سال ۱۳۴۸ در لیست آثار ملی به ثبت رسید.
دیرینگی پل جی به عصر ساسانیان بر می گردد و در دوره سلجوقیان به علت سیلاب رودخانه زاینده رود تعمیر شد. یک مرتبه هم در دوره دیلمیان مرمت گشت که در طاق های آن علایم تعمیر قابل مشاهده می باشد.

منبع: