به گزارش عصر توریسم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بازسازی ۱۶ خانه موزه میراث روستایی این استان با اعتبار ۳۰ میلیاردریالی اطلاع داد.

ولی جهانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار نمود: موزه روستایی رشت یکی از مراکز گردشگری و سیاحتی گیلان است که سالانه گردشگران و مسافران زیادی را جذب جذابیت ها و زیبایی های خود کرده است.
وی از بازسازی ۱۶ خانه موزه میراث روستایی گیلان با اعتبار ۳۰ میلیاردریالی اطلاع داد و اضافه کرد: با اختصاص اعتبار بیشتر از ۳۰ میلیاردریال نسبت به مرمت و بازسازی ۱۶ خانه سنتی موزه میراث روستایی اهتمام لازم صورت پذیرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ضمن اشاره به جزئیات بازسازی خانه های میراث روستایی رشت بیان نمود: تعویض، مرمت و بازسازی پوشش بام و کلوش سر در خانه های بیالوا، امینی، مرادی، صادقی و دانش در جلگه مرکزی و طربی در روستای کوهپایه غرب انجام شد.
جهانی افزود: تعویض پوشش بام گالی پوش کارگاه آهنگری، ساخت مجدد سازه چوبی و نصب پوشش بام قهوه خانه و برچیدن و ساخت مجدد سازه بام و نصب پوشش کلوش بام کندوج شکار سرای روستای جلگه مرکز از مهم ترین اقدامات در حوزه موزه میراث روستایی است.
وی ضمن اشاره به ضرورت مرمت و بازسازی مستمر خانه های موزه میراث روستایی اضافه کرد: چکه گیری پوشش لته سر بام خانه های روستای پایه شرق همچون ساختمان بهزادی و سایر موارد بخش دیگر اقدامات میراث فرهنگی است.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه هزینه مرمت و بازسازی اماکن تاریخی بسیار سنگین و هنگفت است، اظهار داشت: نگاه اعتباری به میراث فرهنگی گیلان برای مرمت و بازسازی آثار و ابنیه تاریخی مورد تاکید است.
جهانی موزه میراث روستایی را یکی از مجموعه های بی نظیر استان و کشور دانست و بیان نمود: پاسداشت و حفاظت از آن بر همگان فرض بوده و با عنایت به کمبود اعتبارات دولتی از همه خیرین و علاقمندان به حوزه میراث فرهنگی انتظار می رود در صورت تمایل با کمک به بهسازی موزه این امانت پرارزش معاصر گیلان را سالم به آیندگان سپرد.