عصر توریسم: صدور پروانه ساخت وساز تأسیسات گردشگری در تنکابن از توابع استان مازندران، با پیشنهاد شهردار و تصویب شورای این شهر، از پرداخت عوارض معاف شد.
محمدابراهیم لاریجانی ـ شهردار تنکابن ـ با بیان این خبر به ایسنا اظهار داشت: هزینه پروانه ساختمانی برای تأسیسات گردشگری و بطور مثال یک هتل چهار یا پنج ستاره گاهی به چند ده میلیارد تومان می رسد و اگر تغییر کاربری و یا سایر خدمات شهرسازی نیز نیاز شود، این رقم خیلی بیشتر هم خواهد شد که بطور معمول همان ابتدای کار، نقدینگی سرمایه گذاران را می بلعد.
او اضافه کرد: در امتداد پشتیبانی از گسترش زیرساخت های گردشگری، در دفترچه عوارض محلی شهر تنکابن که به تصویب شورای شهر رسیده است و پایه و ملاک گرفتن هرگونه عوارض توسط شهرداری تنکابن است، تعرفه تمام ساخت وسازها و صدور پروانه ساختمانی برای تأسیسات با کاربری گردشگری شامل هتل و سایر مراکز اقامتی، اسکله های تفریحی، مراکز پذیرایی و هر آن چه در قانون صنعت گردشگری کشور در لیست تأسیسات گردشگری قلمداد می شود، بعد از تأیید و صدور موافقت اصولی قانونی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صفر در نظر گرفته شده است.
شهردار تنکابن همین طور از تسری این سیاست در عرصه میراث فرهنگی و صنایع دستی آگاهی داد و اظهار داشت: ساخت کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی و یا مرمت ابنیه تاریخی و هرگونه مرمت و عملیات ساختمانی که به احیای بافت تاریخی و یا ترویج صنایع دستی ارتباط داشته باشد و به این دو حوزه کمک نماید نیز معاف از عوارض است..
لاریجانی همین طور از آماده سازی ۲۱ بسته و فرصت سرمایه گذاری در عرصه های تفریحی و توریستی شهر تنکابن آگاهی داد و اضافه کرد: این بسته های سرمایه گذاری در منطقه تنکابن در نمایشگاه های آتی عرضه می شود.
تنکابن یا شهسوار، چهارمین شهر بزرگ استان مازندران، در همسایگی رامسر و چالوس قرار دارد و پرجمعیت ترین شهرستان غرب استان مازندران به شمار می آید و جنگل های دوهزار و سه هزار شاخص ترین جاذبه گردشگری این منطقه است.

منبع: