عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، شهر یزد بعنوان پایلوت کاربردی سازی صنایع دستی در واحدهای اقامتی و پذیرایی انتخاب گردید.

به گزارش عصر توریسم به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی، پوستر رویداد کاربردی سازی صنایع دستی در واحدهای اقامتی و پذیرایی در جهت تأمین تجهیزات هتل داری و میهمان نوازی از تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی در معاونت صنایع دستی رونمایی گردید.
در این نشست که با حضور محمدصالح جوکار دبیر فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی، سید محسن حاجی سعید رئیس جامعه راهنمایان گردشگری کشور و همینطور مدیرکل میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی این اداره کل برگزار شد، استان یزد بعنوان پایلوت اجرای این رویداد در سطح کشور انتخاب گردید.
مریم جلالی با اشاره به اینکه امروزه توجه به صنایع دستی فراتر از صرف این حوزه است، اظهار نمود: باید در هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی هم جوشی داشته باشیم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با اشاره به اینکه محصولات صنایع دستی باید در هتل ها و اقامتگاه های سنتی استفاده شود، به تجربه خود در سفرهای مختلف به دیگر کشورها اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از نکات قابل توجه همین مساله است که باید صنایع دستی مان را کاربردی سازی نماییم و در اقامتگاه ها به کار ببریم.
وی به استقلال کشورها در حوزه صنایع دستی اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از علایق کشورهای مجاور و حتی با فرهنگ های متفاوت صنایع دستی ایران است و همین مقوله سبب شده تا بتوانیم از دیپلماسی این حوزه به نفع معرفی هویت این کشور اقدام نماییم.
ثبت یزد بعنوان شهر جهانی طلا را تسریع کنید
محمدصالح جوکار ضمن اشاره به ظرفیت مجلس برای پیگیری مساله بیمه هنرمندان صنایع دستی اظهار نمود: این مقوله مهم را همراه با وزارت میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی پیش خواهیم برد و تلاش می نماییم هر چند تابحال نتیجه بخش نبوده است.
دبیر فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت اقتصاد صنایع دستی و مشاغل خانگی به ضرورت عرضه تسهیلات به این فعالان پرداخت و خاطرنشان کرد: امروز درخواست های زیادی از تسهیلات داریم که عموماً تسهیلات خرد هستند و به نظر من باید وزارت خانه در این مساله اقدام نماید.
وی ضمن اشاره به این که صنایع دستی یکی از طریق های مؤثر خودکفایی است، اظهار داشت: رونق اقتصاد صنایع دستی برای ما اهمیت زیادی دارد و در همین راستا پشتیبانی از این حوزه را مورد توجه داریم.
جوکار در قسمت دیگری از سخنانش تصریح کرد: دو مساله در حوزه انتخابیه من مورد توجه است، مساله ثبت شاهدیه بعنوان شهر شعربافی و همینطور ثبت جهانی یزد بعنوان شهر طلا و زیورآلات که حمایت وزارت خانه و تسریع این فرایندها مورد نیاز است.

منبع: