به گزارش عصر توریسم، قائم مقام وزارت میراث فرهنگی از پژوهشگاه میراث فرهنگی خواست تا مطالعات و پژوهشها کاربردی شود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، مراسم اختتامیه برنامه های هفته پژوهش و فناوری قبل از ظهر امروز در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار گردید.
در این برنامه، علی دارابی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: حقیقت اینست که پژوهش بسیار اهمیت دارد. اگر می خواهید به توسعه دست پیدا کنید باید به نقش مرجعیت پژوهشی و تحقیق توجه داشته باشید. در عین حال باید بدانید که پژوهش و تحقیق مستلزم برخی زیرساختهاست.
وی اضافه کرد: اختصاص بودجه و اعتبارات لازم یکی از رنج های بزرگی است که در کتابم به آن اشاره کردم کمترین بودجه در حوزه فرهنگ و هنر و کمترین آنها در حوزه پژوهش است.
دارابی بیان نمود: حوزه پژوهش، حوزه آزاد اندیشی است و باید نظرات مختلف بررسی شود. انتفاع فضای سیاسی جامعه و شایسته سالاری و مدیران آن اصول و ارکان جامعه ای است که بر تحقیق استوار است. در چنین جامعه ای با این زیرساخت ها هست که عالمان بر صدر می نشینند و امید است که در پرتو مطالعات جامعه را به سمت پیشرفت جلو ببرند. برنامه های هفته پژوهشی نیاید سمبلیک باشید. پس باید حاصل کار پژوهش و تحقیق را در این هفته فرصتی بدانیم برای تبیین این حوزه.
وی درخواست خویش را از پژوهشگاه میراث فرهنگی برای کاربردی سازی تحقیقات و پژوهشها اعلام نمود و اظهار داشت: از پژوهشگاه می خواهیم که کتب، تألیفات و منشوراتی که دارد بعنوان مرجعیت علمی در زمینه رقابت در حوزه علم و کارهای پژوهشی آنقدر اطمینان بخش باشد که مورد اتقان همگان قرار گیرد.
تقدیر از پژوهشگران برتر
در ادامه این مراسم رونمایی از تازه های نشر هم توسط حضار انجام شد.
همچنین از پژوهشگران برتری که در یک سال پژوهشی امتیاز لازم را کسب کرده اند تقدیر گردید. در کنار آنها هنرمند پژوهشگاه و پژوهش برتر هم مورد تقدیر قرار گرفتند.
سامرا سلیم پور استاد یار گروه هنرهای سنتی، نادیا پورعباسی، روح الله دهقان هنرمند گروه هنرهای سنتی، بهار بیشمی استادیار گروه پژوهشی و کارشناس آن، خباط درفشی استاد یار گروه میراث طبیعی، فریده مجیدی، دشتکی از پژوهشکده مردم شناسی، رضا امینی مصطفوی از پژوهشکده کتیبه ها و متون و زبان شناسی، شمسی خادم و منیژه دهکردی از پژوهشکده حفاظت و مرمت، فتح الله نیازی و نوعی از پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی، لیلا خسروی دانشیار پژوهشکده دیرینه شناسی و مهناز شریفی کارشناس آن، جبرئیل نوکنده استادیار پژوهشکده باستان شناسی، حنان بهرامی پور کارشناس این پژوهشکده و علیرضا انیسی، آزیتا عبدی زاده کارشناس، ذات الله نیکزاد معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی همچون این افراد بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.
تندیس پژوهش برتر هم به افشین نادری کارشناس پژوهشکده مردم شناسی تعلق گرفت. وی در سیستان و بلوچستان ثبت و ضبط ۳۰ نمونه موسیقی بلوچی را انجام داده است.