به گزارش عصر توریسم، تفاهمنامه همکاری شرکت توسعه گردشگری ایران و شرکت مدیریت منابع آب ایران به منظور سرمایه گذاری و اجرای طرح های گردشگری در تاسیسات و پیکره های آبی کشور به امضا رسید.

به گزارش عصر توریسم به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران، محمد جوانبخت معاون وزیر و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در نشستی که امروز ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ به منظور عقد تفاهمنامه بین شرکتهای مدیریت آب و توسعه گردشگری ایران در محل این شرکت برگزار شد، اظهار داشت: بخش آب کشور دارای ظرفیتهای بالایی در زمینه گردشگری می باشد و میتوان با استفاده از این ظرفیت، ارزش افزوده و اشتغالزایی را افزایش داد.
وی افزود: شرکت مدیریت منابع آب ایران با هدف توسعه گردشگری در تأسیسات و پیکره های آبی، دستورالعمل طرح گردشگری طرح های آبی را تدوین کرده است که بر مبنای آن، میتوان با اجاره اراضی پیرامون دریاچه ها و سدها، فرصت های سرمایه گذاری را ایجاد کرد.
علی همتی مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران هم در این جلسه اظهار داشت: شرکت توسعه گردشگری ایران بعنوان یکی از بزرگ ترین شرکتهای گردشگری در کشور، آماده همکاری با شرکت مدیریت منابع آب ایران در زمینه توسعه طرح های گردشگری در تأسیسات و پیکره های آبی است.
وی تصریح کرد: شرکت توسعه با استفاده از تجربه و دانش فنی خود، می تواند در مطالعه، پتانسیل یابی، تأمین منابع مالی و اجرای پروژه های گردشگری در قسمت آب کشور نقش مؤثری ایفا کند.
مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران اظهار نمود: این شرکت جهت توسعه گردشگری ایران از ظرفیتهای وزارت نیرو و مناطق بکر آبی که در اختیار این وزارت خانه است استقبال می کند.
در این نشست مقرر شد که توسعه همکاریهای مشترک و بهره مندی از ظرفیت، توانمندی و تجارب طرفین و همینطور مشارکت در توسعه سرمایه گذاری و اجرای طرح های گردشگری در تأسیسات و پیکره های آبی صورت گیرد.
مطالعه، پتانسیل یابی، تأمین منابع مالی و سرمایه گذاری در قسمت آب کشور و اجرای پروژه های گردشگری، همکاری در ایجاد بانک اطلاعاتی جاذبه ها و ظرفیتهای موجود گردشگری در تأسیسات و پیکره های آبی کشور و عرضه طرح های اجرایی به منظور بهره برداری بهینه از اراضی مجاور دریاچه های سدها و محوطه پیرامونی تأسیسات و پیکره های آبی جزء اهداف این تفاهمنامه است.

منبع: